Planificarea succesiunii in companie ajuta la identificarea lipsei de talente si determina orientarea departamentului de resurse umane inspre instruirea si promovarea angajatilor potriviti in posturile potrivite.

Astfel, aproape 97% dintre companiile performante – cele care au in mod constant cifra de afaceri, cota de piata si profituri superioare competitorilor - sustin ca suportul de business si strategic sunt punctele forte ale planificarii succesiunii.

Similar, 60% dintre respondenti afirma ca principalul beneficiu al instruirii aplicate a angajatilor tine de o eficientizare a cheltuielilor, in timp ce 55% considera ca succesiunea reprezinta un punct cheie in stabilirea fisei postului.

Desi organizatiile apreciaza ca pozitiva prezenta unui plan de succesiune, majoritatea nu percep clar si imediat beneficiile unui astfel de program. Peste 53% dintre respondenti au spus ca eficienta planului de succesiune este moderata, in timp ce alti 23% au evaluat planul ca fiind putin sau deloc eficient. Numai 19% dintre companii s-au aratat multumite si foarte multumite de implementarea unui astfel de program. Dintre acestea, peste 60% se afla in categoria companiilor cu performante ridicate.

Intrebati pe ce activitate de planificare a fortei de munca se axeaza, 43% dintre companii au raspuns ca intentioneaza sa potriveasca nevoile de business ale companiei si ale oamenilor cu actuala strategie de crestere a cifrei de afaceri, in timp ce alte 41% tintesc o consolidare a obiectivelor de business.

Peste o treime dintre respondenti sustin ca estimarile nevoilor de planificare reprezinta un punct crucial al strategiei de resurse umane, in timp ce 27% intocmesc analize asupra eficientei departamentale.

“Desi companiile recunosc nevoia unui plan de succesiune a fortei de munca si beneficiile organizationale derivante, acestea nu implementeaza inca in totalitate programul, intocmind un plan doar pentru anumite pozitii, izolate”, sustine Carol Morrison, unul dintre realizatorii studiului.

Studiul a fost efectuat pe un esantion de 257 de companii din SUA, in perioada iulie-octombrie 2009.