“In alte tari precum Italia, Marea Britanie sau Germania cu cat barbatii sunt mai in varsta isi permit sa achizitioneze mai multe lucruri si sunt mult mai atenti cu modul in care arata. In Romania, piramida bunastarii sociale este complet inversata", crede Fulvio Guarneri (foto).

Potrivit acestuia, dupa varsta de 40 de ani, romanii nu mai acorda la fel de multa importanta modului in care arata si nu mai investesc la fel de multi bani in tinuta si confortul lor. "Din cauza regimului comunist, generatia matura nu a deprins obiceiul de a folosi produse de ingrijire speciale, in timp ce tinerii au acces la o educatie si niste produse de calitate superioara", adauga oficialul USCE.

Piata deodorantelor din Romania a atins in 2010 valoarea de aproximativ 60 mil. euro, dintre care un procent de 45,6% a fost reprezentat de deodorante concepute pentru barbati. In schimb, gradul de penetrare al acestui tip de produse este inca redus in cazul barbatilor romani (25%), in timp ce in cazul femeilor se situeaza in jurul a 45%. Spre comparatie, gradul de penetrare al detergentilor la nivelul pietei locale este de 86%.

Totodata, segmentul gelurilor de dus a raportat anul trecut o valoare de circa 20 mil. euro, dintre care un procent de 17% a fost reprezentat de produsele destinate barbatilor.

“Intrucat barbatii acorda din ce in ce mai multa atentie modului in care arata, piata produselor de ingrijire destinate acestora se afla pe un trend ascendent. In timp ce Franta, Germania, Italia, Spania sau Marea Britanie sunt piete mature, cu o crestere impresionanta a vanzarilor, Romania este inca o industrie in curs de dezvoltare, dar cu potential. Chiar daca produsele de ingrijire a fetei si corpului raman o nisa, deodorantele si gelurile de dus conduc piata”, crede Guarneri.

Citeste si:

Unilever a lansat in luna aprilie gama de ingrijire pentru barbati Dove Men formata din sapun, gel de dus si deodorant.

“Dove Men a fost lansat anul trecut in 16 tari, printre care Italia, Marea Britanie si Germania. Am ales sa lansam aceasta gama in 2011 in Romania pentru a-i putea oferi vizibilitate in conditiile in care anul trecut am lansat gelurile de dus Axe. Lansarea pe piata din Romania este sustinuta de o campanie intregrata – publicitate, pr, online si comunicare in-store. Ne vom concentra pe comertul modern”, explica Fulvio Guarneri.

Unilever detine o cota de piata de aproximativ 13% pe segmentul gelurilor de dus si circa 4% pe piata deodorantelor pentru barbati.

Unilever este prezent pe piata romaneasca prin intermediul subsidiarei Unilever South Central Europe, care coordoneaza regiunea formata din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Republica Moldova.

Compania are in portofoliu marci precum Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Rexona, Axe, Clear, Sunsilk, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida, Napoca si Lipton.