Ruris, singurul producator autohton de motoutilaje agricole estimeaza o crestere de 65% a cifrei de afaceri anul acesta la 5 milioane de euro, pe fondul extinderii retelei de distributie si al eforturilor de marketing si vanzari.

Compania este prezenta pe piata de 18 ani, dezvolta si comercializeaza echipamente pentru prelucrarea solurilor (motosape, motocultoare), pentru cosirea fanetelor (motocoase de umar, motocositori de masa), pentru aplicarea tratamentelor chimice in agricultura (aparate de stropit), pentru prelucrarea masei lemnoase (motofierastraie) si pentru gradina (suflante, motofoarfece, masini de tuns gazonul).

Piata de motoutilaje agricole pe anul 2010 a fost de 54 mil. euro, in timp ce anul acesta Ruris estimeaza o crestere a acesteia cu 10% la 60 mil. euro.

Principalii competitori ai Ruris sunt nemtii de la Stihl si suedezii de la Husqvarna.

Andreas Stihl Motounelte, subsidiara locala a grupului german Stihl, care activeaza in productia de motounelte, a realizat o cifra de afaceri de 85,6 de milioane de lei (20,3 mil. euro) in 2010, in crestere cu 20% fata de 2009.

Promotiile au crescut afacerile Stihl la 20,4 mil. euro in 2010

Promotiile au crescut afacerile Stihl la 20,4 mil. euro in 2010

Grupul suedez Husqvarna este cel mai mare producator de utilitare destinate spatiilor exterioare la nivel mondial, fiind prezent si pe piata din Romania. La nivelul anului 2010, Husqvarna a inregistrat vanzari in valoare de 3,5 mld. euro la nivel mondial (32 mld. coroane suedeze) avand un numar mediu de 15.000 angajati.

Strategia Ruris in lupta cu multinationalele

Strategia grupului roman consta „intr-un pret scazut al produselor si publicitate moderata”, dupa cum a declarat Catalin Stroe (foto). “Avem atuul de a cunoaste foarte bine consumatorul roman, fapt ce ne permite sa dezvoltam si sa adaptam rapid tehnologiile la utlizarea intensiva a echipamentelor in Romania”, sustine Catalin Stroe, directorul general si fondatorul companiei.

Citeste si:

Reprezentatii companiei doresc cresterea numarului de dealeri, vizand o crestere a vanzarilor in Moldova si Transilvania, dar si o crestere a profitabilitatii si a vanzarilor pentru echipamentele de prelucrare a lemnului.

Produsele Ruris se distribuie la nivel national prin cele 14 magazine proprii, prin cei 100 de dealeri locali, dar si prin prezenta in trei retele DIY (Do-it-yourself – n.r.) – Dedeman, Baumax si Hornbach.

In prezent, 52% din vanzari se desfasoara in magazinele proprii si la dealeri, iar 48% in magazinele de tipul Do-it-Yourself. Pe viitor insa, reprezentantii Ruris intentioneaza sa reduca la 30% distributia din magazinele DIY si sa se concentreze mai mult pe distributia in magazinele proprii si la dealeri.

Totodata, Ruris urmeaza sa faca o investitie de 2 milioane de euro pentru dezvoltarea si imbunatatirea fabricii de la Craiova unde sunt produse utilitarele companiei.

Ruris, in cifre:

- 1993 – se infiinteaza Ruris
- 1997 – proiecteaza primul motofierastrau mecanic
- 1998 – schiteaza primul reductor mecanic de putere
- 2004 – se concentreaza pe cercetare si externalizeaza procesele de prelucrari mecanice
- 2011 – investeste 500.000 euro in matrite pentru productia de serie a echipamentelor
- 2011 – ajunge la 100 angajati

Cifra de afaceri:

- 2010 3 mil. euro
- 2011 (estimari) – 5 mil. euro
- 2012 (estimari) – 7,5 mil euro