Pentru acest an, compania estimeaza investitii similare anului trecut, cu precadere catre utilizarea si modernizarea in regenerarea combustibilor alternativi, a eficientizarii costurilor si modernizarii fabricilor cat si a crearii de noi locuri de munca.

“In trecut, producatorii de ciment erau considerati a fi unii din cei mai mari poluatori, acum insa ne asumam aceasta misiune de a elimina deseurile cat mai mult cu putinta”, a declarat Florian Aldea (foto), directorul general CarpatCement.

Ca rezultat al pozitiei detinute pe piata locala, grupul Carpatcement a continuat sa investeasca in activitati de modernizare a unitatilor sale de lucru si sa finalizeze amplele proiecte lansate in trecut, ca parte a unei initiative complexe de dublare a capacitatilor de productie. In 2009 spre exemplu, in plina criza financiara, grupul Carpatcement a investit aproximativ 100 milioane de euro in activitati de extindere si de modernizare in cadrul celor trei fabrici de ciment.

O alta investitie importanta realizata de grupul de companii a constat in cresterea capacitatii de livrare a fabricii de la Bicaz, proiect ce a fost finalizat in luna iunie a anului trecut.

In afara investitiilor realizate in dotarea punctelor de lucru cu cele mai moderne tehnologii, in diversificarea portfoliului de produse, alocarea de resurse financiare pentru masuri de protejare a mediului inconjurator a reprezentat mereu un aspect important pe agenda grupului Carpatcement.

Afacerile CarpatCement in 2011

Afacerile Carpatcement Holding pe piata din Romania au inregistrat o crestere de “o cifra”, in contextul in care afacerile din 2010 ale companiei s-au situat la 188 milioane euro, potrivit Ministerului de Finante.

Diviziile de ciment, betoane si de agregate ale grupului Carpatcement, au obtinut cresteri ale volumelor de vanzari de 7%, 20% si respectiv 35% in 2011, comparativ cu perioada similara a anului 2010, in ciuda unui context financiar care continua sa fie dificil pentru piata constructiilor din Romania.

“Faptul ca, in pofida unui context de piata inca nefavorabil, am reusit sa obtinem cresteri semnificative ale volumelor de vanzari pentru toate cele 3 divizii, dovedeste cu rezultate concrete ca grupul Carpatcement detine o pozitie solida de piata si continua sa fie un unul din cei mai importanti jucatori ai sectorului materialelor de constructii din Romania. Avem incredere ca evolutia viitoare a celor trei divizii va fi sustinuta si de tendinta de revenire a pietei locale a materialelor de constructii., a declarat Florian Aldea, directorul general Carpatcement.

Piata de ciment a crescut cu 5%

Totodata, sectorul cimentului, principalul domeniu pe care activeaza Carpatcement, a inregistrat anul trecut un avans de 5% in ceea ce priveste volumul si ar putea stagna sau avansa cu 2-3% in acest an, in linie cu evolutia in ansamblu a industriei constructiilor, sustine Aldea.

Citeste si:

Seful Carpatcement a aratat ca este nevoie ca mediul de afaceri din Romania sa-si recapete increderea pentru derularea de investitii noi, dar acest lucru depinde nu doar de contextul intern, ci si de evolutia economica la nivel european.

"In Romania, oamenii de afaceri au nevoie de predictibilitate si stabilitate, precum si de un cadrul legislativ adecvat. Fara un plan strategic la nivel national este greu de estimat care va fi evolutia pietei", a spus Aldea.

El a punctat si necesitatea imbunatatirii ritmului de atragere a fondurilor europene, dand exemplul unor state vecine, cum este cel al Poloniei.

Primele luni ale anului au adus scaderi

Rezultatele Carpatcement din primul trimestru al acest an au fost afectate de conditiile meteo dificile din luna februarie, fiind in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In ceea ce priveste evolutia preturilor de vanzare a cimentului, Aldea sustine ca acestea au inregistrat o usoara erodare anul trecut, iar in 2012 depind de evolutia pietei. El a aratat ca producatorul de materiale de constructii a inregistrat cresteri de costuri, in special a celor energetice si cu combustibilii, si si-a redus marjele de profit, pentru pastrarea clientilor.

Cu investitii de peste 450 milioane de euro, grupul HeidelbergCement este unul dintre cei mai importanti investitori germani din Romania. Grupul a intrat pe piata romaneasca in 1998 si este prezent in sectorul productiei de ciment, betoane si de agregate prin intermediul companiilor Carpatcement Holding (trei fabrici de ciment), Carpat Beton (18 statii de betoane) si Carpat Agregate (14 cariere si exploatari de balast).

Piata locala a cimentului este disputata de trei dintre cei mai importanti producatori la nivel mondial, Lafarge (Franta), HeidelbergCement (Germania) - prin Carpatcement Holding si Holcim (Elvetia).