Evolutia vanzarilor este ascendenta si demonstreaza eficienta procesului de consolidare a companiei.

„Desi in anul 2005 Brau Union a trecut printr-o serie de schimbari importante, suntem incantati sa anuntam ca am reusit sa depasim obiectivele financiare pe care ni le-am propus iar vanzarile inregistreaza o evolutie ascendenta” ”, a declarat Edwin Botterman, Presedinte & CEO al Brau Union Romania. Brau Union a incheiat anul cu o cifra de afaceri de 158,6 milioane de euro, reprezentand o crestere de 20% fata de anul anterior.

Daca prima jumatate a anului 2005 a fost caracterizata de o scadere usoara a vanzarilor datorita restructurarii portofoliului de marci si a schimbarilor la nivel de management, in cea de-a doua jumatate a anului, tendinta de crestere s-a impus, mentinandu-se si in primele luni ale lui 2006. Volumul total al vanzarilor companiei in anul 2005 a fost de 3 560 000 hectolitri.

Cele mai bune performante din portofoliul companiei in 2005 au fost obtinute de Heineken si Golden Brau. Heineken, in segmentul super premium, a avut o crestere de 68% si dezvoltarea cea mai rapida din regiunea Europei Centrale si de Est. Golden Brau, in segmentul mainstream, a inregistrat o crestere de 6% in principal datorita lansarii unui ambalaj PET novator de 1.5l, primul cu folie de protectie impotriva impuritatilor.

In prezent, compania Brau Union opereaza in Romania prin patru fabrici de bere, are peste 1.300 de angajati si propune pietei cel mai complex portofoliu: 11 marci si peste 50 de produse.
Investitiile realizate de Brau Union in Romania de la intrarea sa pe piata, in 1998, si pana in 2005 au fost de 140 de milioane de euro. Alte 65 de milioane de euro urmeaza sa fie investite in perioada 2006 – 2008.

Piata romaneasca de bere a crescut cu 4% in anul 2005, in ciuda vremii reci si ploioase din vara. Credem ca piata din Romania va continua sa creasca in anii ce urmeaza, dar rata de crestere va fi mai redusa. Pentru 2006, estimam o crestere de 2%. Aceasta crestere va determina si dezvoltarea consumului anual de bere pe persoana de la 63,2 litri, inregistrati in 2005, la 64 litri in 2006. Desi in crestere, consumul anual de bere pe persoana ramane scazut fata de alte tari din regiune (83 l in Ungaria, 77 l in Polonia, 74 l in Slovenia sau 90 l in Slovacia).

In domeniul ambalajelor, sticla PET a continuat cucerirea pietei, declansata in 2002 si accelerata puternic incepand cu anul 2003. Astfel, in 2005, ambalajul PET a detinut 33% din totalul pietei, in crestere cu 43,5% fata de anul trecut. Evolutia recipientelor de plastic are loc pe fondul unei diminuari accelerate a utilizarii ambalajului de sticla care a scazut de la 71,5% in 2002 la 54,3% in 2005.
.
”Ambalajul PET este, fara indoiala, vedeta industriei romanesti de bere. Desi mai are de infruntat perceptia consumatorului ca ar fi un ambalaj pentru bere ieftina, caracterul practic al acestui tip de ambalaj va fi apreciat tot mai mult. Inovatiile aduse ambalajelor PET, precum Golden Brau 1.5 l si Bucegi 2 l, au imbunatatit considerabil calitatea si aspectul acestora”, a declarat Edwin Botterman, Presedinte & CEO al Brau Union Romania. De asemenea, Edwin Botterman considera ca utilizarea ambalajului PET va continua sa se extinda pe piata berii din Romania, acesta migrand catre segmentele superioare.

Pe piata Central Europeana, ambalajul PET detine pozitii solide in Rusia (46%), Macedonia (40%) si Bulgaria (32%) fiind in crestere in Germania (6%) si Croatia (7%).