In acelasi timp, compania a anuntat un profit net preliminat de 95 milioane RON, in primele trei luni ale anului 2006. Aceste cifre au fost date publicitatii im cadrul unei conferinte organizata astazi de reprezentantii companiei.

Conducerea societatii a precizat ca, in primele trei luni din 2005, cheltuielile Alro au crescut cu 89 de milioane de RON, fata de primul trimestru al anului trecut. Cele mai importante majorari s-au inregistrat la achizitia de energie electrica si apa, unde costurile au crescut 12 milioane RON.

Totusi, Alro va continua, si in 2005 programul de investitii, care va permite cresterea livrarilor de bunuri cu valoare adaugata mare, au aratat managerii de la Slatina.

In ultimii trei ani, investitiile la ALRO au insumat 145 de milioane de dolari, fiind dirijate in special in modernizarea liniilor de productie si in protectia mediului. Productia de aluminiu a crescut in fiecare an, estimandu-se atingerea unui nivel de 420.000 de tone pe an.

Anul trecut, compania a lansat o noua serie de sisteme de profile din aluminiu cu bariera termica si greutate specifica mica, destinate executiei de tamplarie termoizolanta.

Alprom a achizitionat echipamente in valoare de peste noua milioane de dolari pentru punerea in functiune a cuptorului de calire in flux continuu.

Strategia ALRO ALPROM ALUM prevede cresterea productiei pentru toate unitatile din cadrul grupului. ALUM va produce circa un milion de tone de alumina anual, iar ALRO 420.000 de tone in urmatorii ani, comparativ cu 240.000 de tone, cat s-au inregistrat anul trecut.

Producatorul de aluminiu Alro Slatina, aflat in proprietatea grupului Marco Industries, detine pachetele majoritare de actiuni ale societatilor Alum Tulcea si Alprom Slatina.

Principalele piete de desfacere sunt Uniunea Europeana, Turcia si tarile din zona Balcanilor. Alprom mai exporta in Statele Unite, Israel, Coreea de Sud si Arabia Saudita.