Astfel, compania, ale carei jucarii au fost vandute in Romania inca din 1993, a deschis anul acesta, in Bucuresti, propriul birou de vanzari si marketing, cu 10 angajati.

Lego Romania SRL a fost infiintata din punct de vedere legal in 2011 si pregatita pentru functionare in toamna anului 2011. Insa activitatea efectiva pe piata a inceput de la 1 ianuarie 2012. Reprezentanta este in plan insa, inca de acum 3 ani, in tot acest timp facandu-se demersurile legale si operationale necesare pentru deschiderea acestei societati.

Anterior, produsele Lego erau distribuite pe plan local de Varuna S, distribuitor de jucarii cu sediul la Timisoara. Potrivit lui Jorgen Vig Knudstorp, CEO al Lego Group, compania va continua colaborarea cu firma din Timisoara, insa pentru clientii mari vanzarile se vor face direct. Lego este distribuit inclusiv in marile lanturi de hipermarketuri, cum ar fi Carrefour, Auchan sau Cora.

Reprezentanta din Romania este condusa de John Ungermand, senior director emerging Europe si Mads Christian Moolgard Thuesen - director general LEGO Romania

De ce a deschis Lego o reprezentanta in Romania? Strategia companiei prevede o foscusare pe zonele emergente ale Europei. In acest context, Romania este o piata interesanta.

„Romania este o piata mare, in care orice companie este interesata sa investeasca”, a spus John Ungermand. Al doilea motiv pentru care compania este interesanta sa investeasca in plan local este faptul ca brandul este unul primit foarte bine pe plan local.

Citeste si:

Jorgen Vig Knudstorp a declarat pentru wall-street.ro ca in ultimii ani vanzarile Lego in Romania au mers foarte bine, fiind peste evolutia pietei. Astfel, in ultimul an, vanzarile s-au dublat, pe o piata ale carei fluctuatii au fost de cateva procente.

Oficialii Lego au spus ca brandul acopera in prezent circa 13,8% din totalul pietei jucariilor din Romania, evaluate la circa 90-100 mil. euro.
„Suntem convinsi ca piata va accelera, iar consumatorii se vor orienta din ce in ce mai mult catre produse de calitate mai mare si mai educative”, a spus seful Lego.

Ca urmare a intrarii directe pe piata, oficialii Lego spun ca se asteapta ca firma sa acopere 15-20% din piata in urmatorii ani, iar afacerile anuale sa creasca cu circa 30% pe an.

Pentru asta compania va investi „consistent” in marketing, pe TV, print si evenimente de PR. Oficialii companiei nu au dorit sa dea o valoare a campaniei din acest an.

„Nu ne asteptam la profit din primul an, trebuie sa dezvoltam si sa investim in business”, au spus oficialii companiei.
Mai sunt jucariile traditionale ca Lego atractive in era digitala? Oficialii Lego considera ca da, iar cifrele ii sustin, afacerea avand l nivel global venituri de circa 3 mld. euro.

„Potrivit studiilor copiii care stau mai multe pe Internet nu parasesc Lego, ci TV-ul. Jocurile online se baseaza pe principii care sunt similare cu cele ale Lego, ii tine activi, spre deosebire de TV care este o distractie pasiva. Noi la Lego sustinem activitatea. De asemenea, Lego are parteneriate pentru jocuri video pentru copii si suntem chiar pe pozitia a doua pe aceasta categorie, dupa Nintendo”, a spus Jorgen Vig Knudstorp.