Tesla a dezvăluit faceliftul pentru Model 3, modelul său entry-level care are acum un limbaj vizual inspirat din conceptul Tesla Roadster, dar și un interior mai confortabil și funcțional pe lângă o autonomie sporită și performanțe îmbunătățite. Oamenii lui Elon Musk spun că au tras cu urechea la reacțiile clienților companiei, iar 50% din piesele de pe acest Model 3, care va ajunge în showroomuri din 2024, sunt noi.

Tesla nu dezvăluie prea des modele noi și cu atât mai puțin facelifturi. Sedanul original Model S a beneficiat de o restilizare, iar acum este timpul ca micul Model 3, cândva cea mai populară Tesla în Europa, să treacă pe la chirurgul estetician al lumii auto. Constructorul californian nu s-a ocupat, însă, doar de exterior, deși acesta este important deoarece ne arată noua direcție de design Tesla, inspirată vizibil din conceptul mult-așteptatului Roadster care este, în continuare, amânat.

Dezvoltată sub numele de cod „Project Highland”, restilizarea lui Model 3 a fost anunțată încă de la finele anului trecut, internetul vibrând la fiecare poză scursă care arăta elemente de caroserie sau din interior. Au apărut și cadre cu o mașină de teste practic nedeghizată, dar Tesla a refuzat să comenteze, iar imaginile oficiale sunt disponibile abia acum. Pentru început, dimensiunile exterioare au crescut puțin: lungimea este de 4.720 mm acum, mai mare cu 2,54 centimetri, iar spațiul în portbagaj a crescut și el de la 561 de litri la 594 de litri.

Partea frontală a beneficiat de o remodelare, nasul fiind mai ascuțit pentru a se reduce rezistența la înaintare în favoarea unei autonomii mai mari. În cazul electricelor, aerodinamica este foarte importantă, deoarece un automobil mai aerodinamic străbate mai ușor prin aer și, deci, consumă mai puțină energie. Model 3-ul cel nou are faruri mai înguste, dar păstrează aceeași „față” fără de grilă, în timp ce forma stopurilor a fost și ea modificată, ele căpătând linia literei U spre interior.

Oficialii Tesla au spus că schimbările vizuale s-au vrut a fi mici pentru a nu impacta radical design-ul „curat, fără elemente complicate care a făcut din Model 3 un best-seller”. Bara din față a fost și ea redesenată, iar proiectoarele de ceață au dispărut complet, pe lângă modul de îmbinare al capotei cu bara care a fost la rândul său alterat. Astfel se ajunge la un Cx de doar 0,219 - o scădere clară față de coeficientul deja foarte bun al modelului original, 0,23.

În practică, asta se traduce printr-o creșterea a autonomie cu 5%-8% în funcție de versiune, dar și un nivel al zgomotului mai redus în habitaclu. Modelul de bază are, acum, o autonomie oficială (în ciclul WLTP) de 553 de kilometri (față de 490 de kilometri în trecut), iar versiunea Long Range se laudă cu o autonommie de 677 kilometri față de 634 kilometri anterior. Nu s-a schimbat, însă, viteza de încărcare: 170 kW pentru modelul de bază, respectiv 250 kW pentru Long Range.

La capitolul performanță, modelul standard va prinde 100 km/h cu start de pe loc în 6,1 secunde cu ai săi 245 de cai putere, în timp ce versiunea Long Range, care are 351 cai putere, va avea nevoie de doar 4,4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Viteza maximă pentru ambele modele rămâne 201 km/h, dar nu știm cifrele pentru Model 3 Performance, model care, actualmente, se laudă cu 456 cai putere. Dacă privim către procentul de creștere al autonomiei oferit de Tesla, ne așteptăm ca acest model cu tracțiunea sa integrală să meargă aproximativ 580 de kilometri între încărcări.

Alte modificări de finețe se găsesc la jante și anvelope. Tesla a anunțat că noul design al jantelor este menit să reducă rezistența la înaintare, iar anvelopele cu un talon redus (pentru jantele de 18 și 19 inci) oferă o amortizare mai bună a denivelărilor, fiind și ceva mai silențioase. Suspensia a fost și ea îmbunătățită pentru un confort sporit, iar structura ușilor a fost modificată pentru a oferi mai multă protecție în cazul unui impact lateral.

Cum arată Tesla Model 3 la interior

Ușile, care ar trebui să te țină în siguranță și dacă te izbește un SUV, se deschid pentru a-ți face loc în interiorul reîmprospătat. Vorbim, acum, de un ecran de 15,4 inci pe consola centrală care are o ramă mai subțire (dimensiunea la modelul original era de 15 inci), este mai luminos și răspunde mai rapid comenzilor. Volanul nu mai are vreo manetă în spatele său, iar controlul semnalizatoarelor s-a mutat pe niște butoane pe volan, iar selectorul pentru modul de condus este operat prin ecranul sistemului de infotainment.

Tesla se laudă că folosește aluminiu real pentru consola centrală și sentimentul de calitate premium ar trebui să se extindă până la mterialele folosite pentru tapițeria scaunelor, dar și materiale de pe alte suprafețe pe care le atingi curent. Americanii se laudă și cu o calitate superioară a execuției, asta după ce Elon Musk a explicat că-și dorește ca precizia în procesul de fabricație să fie îmbunătățită rapid, fiindcă „Lego și producătorii de doze de suc pot s-o facă”. Șeful Tesla se referea la precizia în fabricarea și asamblarea Cybertruck-ului, care are o caroserie atipică cu metal nevopsit și nepreparat, ceea ce înseamnă că asperitățile se observă imediat. Acesta a cerut o precizie de „sub 10 microni” pentru toate componentele de pe camioneta companiei, dar presupunem că rigurozitatea a crescut și în cazul lui Model 3.

La nivelul conectivității, Tesla Model 3 stă destul de bine pentru segmentul în care se află. Există la interior trei porturi USB-C și două locații pentru încărcarea wireless a telefonului. În plus, pasagerii din spate pot opera propriul ecran de infotainment de 8 inci. Cert este că toate schimbările vor duce și la o creștere de preț, iar pe unele piețe prețul de bază va crește și cu 2.400 de euro. În prezent, pe site-ul Tesla pentru România, unde apare deja grafica cu noul design al lui Model 3, se sugerează un preț de bază de 42.990 de euro, respectiv 50.990 euro pentru Long Range.

Sursa foto: Tesla

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri