Tesla Cybertruck, cel mai așteptat model din istoria producătorului american, a fost lansat pe piața locală la finele anului trecut, dar exporturile către Europa ar putea să întârzie din cauza design-ului radical pe care și l-a dorit Elon Musk. De asemenea, ar putea să fie probleme și cu compatibilitatea cu rețelele de încărcare de pe bătrânul continent, dar și cu greutatea camionetei ce depășește limitele impuse pentru carnetul de categoria B.

Unul dintre cele mai ciudate vehicule civile prezentate în ultimii ani, Tesla Cybertruck, a început să populeze șoselele din America, unde aproape două milioane de persoane s-au pus la coadă pentru a avea a doua mașină din istorie cu o caroserie din oțel inoxidabil. Livrările au demarat, după mai multe amânări, la finele lui 2023 cu un preț de pornire de doar 61.000 de dolari.

Europenii, însă, vor mai avea de așteptat dacă își doresc un Cybertruck, iar unele ONG-uri sugerează că modelul nici nu ar trebui să fie comercializat în spațiul comunitar. „Sperăm că Tesla nu va aduce acest model în Europa. Un vehicul cu asemenea dimensiuni, putere, dar și un gabarit exagerat reprezintă o armă letală în cazul unui accident în care este implicat un pieton sau un biciclist”, se arată într-un comunicat transmis de European Transport Safety Council, o organizație non-profit din Bruxelles.

La nivel de discurs oficial, Tesla nu a declarat dacă intenționează să vândă Cybertruck-ul și în Europa, dar Elon Musk a dat asigurări că pick-up-ul său este „mult mai sigur” decât alte camionete cu design convențional. „Suntem încrezători că Cybertruck-ul va fi mult mai sigur per milă parcursă, atât pentru pasageri cât și pentru pietoni, decât alte modele”, a scris Musk pe X.com.

Pedro Pacheco, analist Gartner, a spus că reglementările cu privire la siguranța pietonilor sunt mai stricte în Europa față de Statele Unite. În plus, caroseria Cybertruck-ului nu-l avantajează pe pieton în cazul unui acroșaj, deoarece aliajul inoxidabil nu se deformează la fel ca tabla clasică de automobil și ar putea produce răni mai serioase în zona capului și al torsului. Tesla ar putea, teoretic, să modifice camioneta și să o echipieze cu o capotă deformabilă la impact care se ridică, pentru a-l proteja pe pieton, spune Pacheco, citat de AN Europe.

Unde ți-ai putea încărca un Cybertruck în Europa

O altă problemă în calea utilizării unui Tesla Cybertruck în Europa este compatibilitatea prizelor cu cele de la chargerele disponibile. Mașina a fost echipată cu conectori NAC, standardul impus de Tesla peste Ocean și care devine tot mai popular acolo, fiind preluat de tot mai mulți constructori prezenți pe respectiva piață. În Europa, însă, cei mai folosiți sunt conectorii CCS, iar Cybertruck-ul nu este echipat cu așa ceva.

Portul de încărcare ar trebui, deci, să sufere modificări, dar asta nu ar fi imposibil de făcut, consideră Pacheco. „Ar trebui modificat unghiul de conectare la priză, ceea ce nu este atât de greu de realizat”. În plus, o altă problemă survine atunci când pui Cybertruck-ul pe cântar. Varianta cu două motoare electrice cântărește mai mult de 3,5 tone, deci nu poate fi condusă de un șofer care deține doar permisul de categorie B.

În schimb, Tesla ar putea comercializa în Europa doar versiunile mai ușoare cu un singur motor electric, dar acestea nu pot tracta la fel de mult și nici nu au la fel de multă putere, ceea ce le-ar putea face mai neatractive pentru clienții care-și doresc un pick-up ce depășește un Porsche 911. Cert este că Tesla Cybertruck ar fi un vehicul greu de manevrat în Europa, unde lungimea de aproape șase metri îi pune probleme, locurile de parcare, dar și benzile fiind mult mai înguste aici față de America.

Sursa foto: Tesla

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri