Tesla Cybertruck este o camionetă cum nu a mai fost și, probabil, nu va mai fi alta. De la design-ul atât de radical încât chiar și echipa internă de styling a Tesla a protestat frenetic și până la numărul imens de precomenzi, Cybertruck a redefinit modul în care privim o utilitară. Acum, la patru ani de la infama prezentare a conceptului cu același nume, Cybertruck-ul de serie este aici, iar Elon Musk a predat cheile primilor clienți care și-au depus avansurile în 2019. Citiți mai departe pentru a afla toate informațile pe care le-am strâns despre un vehicul care întoarce capetele oriunde se ivește.

„Mai practică decât o camionetă și mai rapidă ca o mașină sport”. Așa își descrie Tesla cel mai nou model, unul care s-a lăsat așteptat și care a strâns aproape 2 milioane de clienți la coadă, în ciuda lipsei unui preț și a unei liste clare de specificații tehnice. Dacă ai fi comandat un Cybertruck în iulie, când modelul a intrat oficial în producția de serie, ai avea de așteptat cinci ani până îți va fi livrată cea mai nouă creație a echipei lui Elon Musk. Dar merită?

„în fine, viitorul va arată așa cum ne așteptăm că ar trebui să arate viitorul”, a spus multi-miliardarul american la evenimentul de livrare al primelor exemplare care a avut loc în Texas, noua „casă” a Tesla. Conform Washington Post, prezentarea a avut acea doză de flamboianță specifică lui Musk, incluzând o secvență video în care o persoană a tras rafale de mitralieră în bena Cybertruck-ului pentru a-i dovedi rezistența. Nu știm câte Cybertruck poate face Tesla acum și nu știm nici de ce ar fi relevant că poate rezista la gloanțele anumitor arme, dar producătorul a anunțat că producția anuală va atinge 250.000 de unități abia în 2025.

Până atunci, site-ul oficial Tesla ne oferă câteva date-cheie: cel mai ieftin Cybertruck costă 61.000 de dolari (55.815 euro), iar cel mai scump ajunge la 100.000 de dolari, asta în condițiile în care Ford F150 Lightning sare ușor de 100.000 de euro odată ajuns pe Bătrânul continent. Modelele cele mai scumpe se laudă cu o autonomie de 547 kilometri (340 de mile) și pot tracta sarcini de până la cinci tone. Versiunea mai ieftină nu va putea parcurge decât 402 kilometri (250 mile) cu un „plin” al bateriilor, dar nu a fost comunicată capacitatea maximă de tractare.

Pentru a demonstra performanțele Cybertruck-ului, Tesla a pregătit materiale video și de altă natură: într-un clip, o camionetă Tesla reușea să tracteze o sarcină mai mare decât rivalele de la Ford (F150 diesel și electric) și Rivian. De asemenea, într-un alt material video, un Cybertruck reușea să depășească într-o cursă pe sfertul de milă un Porsche 911 în timp ce tracta un alt 911. Versiunea de top cu tracțiune integrală, denumită „Cyberbeast”, va avea 845 cai putere și va putea să prindă 100 km/h cu start de pe loc în 2,6 secunde. Aceasta va avea și autonomia de 402 kilometri și tracțiunea integrală. Va exista și o variantă „mid-range” tot cu tracțiune integrală, dar o autonomie redusă la 515 kilometri (320 mile).

Tesla Cybertruck - un pariu dificil pentru Musk

La mijlocul lunii octombrie, Musk le explica investitorilor în compania sa că Cybertruck-ul nu va fi profitabil din prima zi, nici din a doua. „Vreau să subliniez că vom trebui să trecem peste niște provocări enorme înainte să putem să creștem capacitatea de producție pentru Cybertruck și să ajungem la volumele necesare pentru ca, ulterior, Cybertruck-ul să facă profit”, a spus magnatul care este primul ce folosește o caroserie din oțel inoxidabil pe o mașină de serie în aproximativ 40 de ani. Ultima mașină americană de serie cu o caroserie de oțel inoxidabil lustruit a fost DeLorean-ul DMC12, mașină concepută de controversatul John Z. DeLorean și care a devenit populară grație apariției în seria de filme „Back To The Future”.

Pentru a rezerva o alocare de Cybertruck, un client trebuie să depună o garanție de doar 250 de dolari, sumă 100% returnabilă. Deși există, cum spuneam, aproximativ 2 milioane de precomenzi, echivalentul unei sume imense de 180 de miliarde de dolari (la un preț mediu de 65.000 de dolari pentru un Cybertruck), analistul Wedbush Dan Ives este de părere că maximum 50% dintre cei care au depus o garanție vor cumpăra în cele din urmă camioneta.

Tot acesta a spus, citat de WP, că Tesla nu va putea produce decât cel mult 3.000 de exemplare până la finele acestui an și că producția va atinge cota de 10.000 de modele pe trimestru în prima jumătate a anului viitor. În urmă cu patru ani, când a fost anunțat, pick-up-ul avea un preț de bază de doar 40.000 de dolari pentru modelul cu tracțiune spate, respectiv 70.000 de dolari pentru modelul cu tracțiune integrală, dar lucrurile s-au schimbat de atunci. Ceea ce a rămas constant a fost aspectul de cult pe care l-a căpătat masa de fani Tesla, spune Brian Salcetti, expert finanțist, care consideră că „cei care-i urmează lui Musk fiecare mișcare ar cumpăra orice produs pe care acesta l-ar comercializa”.

Cybertruck-ul, însă, nu este pentru oricine. Cum doar bena măsoară 1,8 metri în lungime, vehiculul este greu de parcat, iar design-ul inspirat din „Blade Runner” nu ajută neapărat. Partea bună este că există multiple spații de depozitare în interior, deși forma aerodinamică a posteriorului răpește din practicalitatea benei (pe înălțime). Există, însă, prize de 120v și 140v în spate. Arhitectura de 800v permite conectarea la rețeaua Tesla Supercharger de puncte de încărcare pentru alimentări ultra-rapide: în doar 15 minute se pot adăuga 235 de kilometri la autonomie. De asemenea, garda la sol este de 43 de centimetri, în timp ce interiorul este dominat de un ecran imens, volanul fiind prin comparație mic.

Sursa foto: Tada Images, Michael Vi / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri