El a precizat ca Ministerul Transporturilor se va consulta pe aceasta tema cu Ministerele de Interne si Justitie, iar decizia va fi luata de Guvern saptamana viitoare, eventual prin ordonanta de urgenta, relateaza Mediafax.

"Sa garim solutia nu doar pentru Intercity Bucuresti-Constanta, cred ca protectia cailor ferate este o problema structurala. Daca mergem pe logica actuala, ca sunt pedepse mici sau ca se fura doua suruburi - alea doua suruburi pot sa insemne deraierea unui tren si moartea a unor oameni", a spus Ponta.

Premierul a adaugat ca vor fi luate masuri suplimentare si pentru paza bunurilor.

Un document oficial prezentat de Mediafax in luna octombrie releva ca CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru inlocuirea celor subtilizate de hoti, care au crescut in ultima perioada si afecteaza sectii precum Bucuresti - Constanta, iar durata unei calatorii creste, din cauza verificarilor.

"In cazul deranjamentelor provocate de furturi, deoarece instalatiile nu mai dau indicatii in legatura cu starea de liber sau ocupat a liniilor, circulatia intre statii se face prin intelegere telefonica - cale libera, fiind necesare masuri suplimentare de verificare pe teren a liniilor si macazelor, fapt ce conduce la marirea duratei de parcurs a trenurilor, la asteptarea eliberarii liniilor din statii si a liniei curente", se precizeaza in document.

Furturile tot mai dese, cu autor necunoscut, din instalatiile feroviare si de siguranta circulatiei, afecteaza in prezent 10 din cele 27 de distante de circulatie ale sectiei Bucuresti - Constanta.

Verificarile suplimentare prelungesc timpul de mers pe o distanta de circulatie in medie cu 5-7 minute, in functie de conditiile de circulatie, ajungandu-se astfel la intarzieri de 60 de minute sau mai mari, se arata in document.

Pe langa prejudiciile aduse publicului calator, aceste situatii presupun si eforturi de natura tehnica si financiara pentru CFR , care trebuie sa inlocuiasca echipamentele furate.

Citeste si:

"In prezent s-a ajuns la situatia limita in care Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA nu mai are rezerve de componente pentru inlocuirea celor furate", se mentioneaza in document, datat 22 octombrie 2012.

In ciuda situatiei dificile, CFR actioneaza pentru redresarea circulatiei si reducerea efectelor produse de furturi, asigurand derularea traficului in conditii de siguranta.

In martie anul trecut, Guvernul a interzis firmelor care lucreaza cu deseuri industriale reciclabile sa mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum sina de cale ferata, argumentand ca furturile de materiale a ridicat suma pagubelor la peste 10 milioane lei si afecteaza grav siguranta circulatiei trenurilor.

Perioada de interdictie este pentru doi ani si poate fi prelungita ulterior prin hotarare de guvern.

Firmele care incalca interdictia sunt amendate cu sume cuprinse intre 20.000 si 40.000 lei, anularea autorizatiei de colectare si plata unui "tarif de despagubire" in valoare egala cu cea a elementelor feroviare sustrase, catre compania feroviara afectata.

Ultimele date oficiale, prezentate anul trecut de Mediafax, indica faptul ca numarul cazurilor de sustrageri de componente ale infrastructurii feroviare, in care autorii raman neidentificati in majoritatea situatiilor, a crescut de la 562 cazuri in 2007 si 718 cazuri in 2008 la 1.533 cazuri de furt in 2009, valoarea pagubelor majorandu-se corespunzator, de la 1,29 milioane lei in 2007 si 4,6 milioane lei in 2008 la peste 10 milioane lei in 2010.