Renault nu se va uni cu rivalii din grupul Stellantis, cel puțin nu în viitorul apropiat. Surse din guvernul francez au dat asigurări că planul actual al grupului din care face parte și Dacia este susținut de stat, iar Renault va rămâne de sine stătător și în viitor, conform Reuters, scrie Automotive News.

Recent, au apărut zvonuri că cele mai mari nume din industria auto franceză - Stellantis (care include și branduri din afara Franței) și Renault - ar putea să fuzioneze pentru a face față la valul de rivali din China. În contextul electrificării forțate de legislație și de provocările climatice, mai mulți producători cu ștate vechi din Europa se văd puse în fața unui munte de provocări cu care nu s-au mai întâlnit până acum, iar Renault nu este singurul constructor care a avut și probleme. Totuși, Stellantis a negat că ar bate palma cu Renault pe o asemenea strategie.

John Elkann, președintele Stellantis, a susținut la începutul săptămânii că această opțiune nu este pa masa grupului la vârful căruia se află. Statul francez deține o cotă parte din Stellantis, dar are o poziție mult mai puternică în cadrul Renault unde deține o cotă majoritară. Politicienii s-au arătat, până acum, deschiși la planul lui Luca De Meo de a reorganiza grupul în două structuri distincte: Horse, care se va ocupa de dezvoltarea mașinilor cu motoare termice, respectiv Ampere, care va face vehiculele electrice. Partenerii niponi Mitsubishi și Nissan și-au asumat că vor investi în Ampere, deși divizia nu va mai fi listată ca un IPO separat.

Nu este un secret că Renault nu posedă resursele de care se bucură unii dintre rivalii săi de pe continent - inclusiv Volkswagen - dar compania a reușit să lege niște parteneriate menite să-i permită extinderea în arena electrică în anii următori. Renault a bătut palma, pe rând, cu Geely, pentru dezvoltarea de arhitectură de EV-uri, cu Aramco, pentru combustibili alternativi sintetici, dar și cu Google și Qualcomm pentru producerea de baterii și software asociat mașinilor electrice.

În ciuda creșterii vânzărilor, valoarea de piață a Renault stagnează de ceva vreme în jurul bornei de 10 miliarde de euro, motiv pentru care unii investitori au sugerat că vechiul constructor francez ar putea să fie ținta unor fuziuni sau achiziții. Trebuie spus, însă, că orice unire între doi mari constructori din Europa ar declanșa instant investigații anti-trust la nivelul UE - similar cu momentul în care PSA și FCA (Peugeot/Citroen - Fiat/Chrysler) s-au unit pentru a forma Stellantis.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri