Profitul operational al diviziei din Romania pentru perioada de noua luni incheiata in ianuarie s-a situat la 38 milioane de dolari, fata de 2,7 milioane de dolari in intervalul similar al anului trecut, potrivit raportului financiar al grupului american Smithfield.

La imbunatatirea profitabilitatii au contribuit si cresterea pretului mediu de vanzare pe unitate, cu 15% in aceasta perioada, si reducerea costului de crestere, calculat pe 100 de livre (45,36 kilograme), cu 5%.

Volumul vanzarilor a urcat cu 5%, iar numarul de porci procesati a avansat cu 9%.

In trimestrul al treilea al anului fiscal 2013, decembrie-ianuarie, vanzarile au crescut tot cu 3%, de la 61,2 milioane de dolari in perioada similara a anului fiscal 2012, la 63,3 milioane de dolari in anul in curs.

Citeste si:

Profitul operational in Romania a urcat in acest interval de peste doua ori, de la 7,4 milioane de dolari la 19,4 milioane de dolari.

La nivel de grup, Smithfield a raportat la noua luni vanzari de 9,9 miliarde de dolari, in stagnare fata de aceeasi perioada din anul precedent, in timp ce profitul net s-a situat la 154,1 milioane de dolari, in scadere de la 282 milioane de dolari.

In trimestrul al treilea, vanzarile au avansat cu 3%, la 3,6 miliarde de dolari, iar profitul net a urcat de la 79 milioane de dolari la 81,5 milioane de dolari.

Grupul american a intrat pe piata romaneasca in 2004, cand a cumparat firmele Agrotorvis si Comtim Grup. Smithfield a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distributie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucuresti, precum si un pachet de 50% la Depozitul Frigorifer din Tulcea.