Compania care face parte din grupul german Tchibo International si-a dezvoltat propria retea de retail, in prezent avand peste 1.200 de magazine in Germania, Austria, Polonia, Slovacia, Cehia, Ungaria, Turcia.

“In acest moment evaluam oportunitatile pietei din Romania”, a declarat seful Tchibo Romania despre posibilitatea deschiderii unui astfel de magazin la nivel local.

Romanii consuma anual in jur de 2,3 kilograme de cafea, tara noastra situandu-se pe locul 49 la nivel mondial, conform unui studiu din 2010 al World Research Institute.

Cnsumatorii romani vor sa aiba acasa ceea ce se consuma in oras. Creste tot mai mult consumul de cafea de tip expresso ori la capsula

“Consumul de cafea in Romania este foarte redus. Tara noastra, alaturi de Bulgaria, are printre cele mai mici rate de consum la nivel european. Obiceiurile de consum se schimba foarte rapid in Romania, sunt foarte multi consumatori care vor sa aiba acasa ceea ce se consuma in oras si creste tot mai mult consumul de cafea de tip expresso ori la capsula. Acesta este unul dintre cele mai noi trenduri. In zona Europei de Est exista o preferinta pentru cafeaua instant, mai ales in Ungaria, Rusia. De exemplu, in Rusia, 70% din consum este reprezentat de cafea instant. Pe de alta parte, in Romania, 65% din consum este de cafea macinata si mai ales de produse premium”, a explicat Boboc.

Tchibo Romania a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, fata de 13,8 milioane de euro in 2011. Compania este al treilea jucator pe piata locala de cafea, estimata la circa 300 de milioane de euro, cu o cota de piata de circa 7%, conform datelor oferite de Tchibo. Cei mai mari doi jucatori pe acest segment sunt Mondelēz International (anterior denumit Kraft) si Strauss.

“Pentru acest an estimam o crestere de o cifra a pietei, pe fondul imbunatatirii increderii consumatorilor”, afirma seful Tchibo Romania.

Se concentreaza pe gama Privat Kaffee, destinata segmentului premium

Compania a lansat la inceputul acestui an o noua gama de cafea, denumita Privat Kaffee care se adreseaza segmentului premium si care cuprinde o colectie a gusturilor din regiunile din care provine cafeaua. Practic, noua gama cuprinde sortimentele Brazil Mild (cafea braziliana cu gust usor, delicat), Guatemala Grande (cafea din Guatemala cu gust acidulat) si African Blue (cafea din Africa cu gust intens). Tchibo Privat Kaffee poate fi cumparata la un pret recomandat intre 15 -18 lei.

“Segmentul de cafea de origine abia acum se dezvolta, iar in acest an ne vom concentra atentia pe sustinerea produselor Privat Kaffee. Suntem increzatori ca Privat Kaffee va inregistreza o cota de piata importanta pe segmentul premium. Am avut un inceput bun de an, cu un raspuns pozitiv din partea consumatorilor pentru aceasta gama noua”, spune Boboc fara a oferi detalii exacte despre vanzari.

Citeste si:

Alte marci din portofoliul Tchibo sunt Tchibo Family, Tchibo Exclusive si Davidoff Café.

Furnizor al Casei Regale

Pe de alta parte, din octombrie anul trecut Tchibo a devenit furnizor oficial al Casei Regale a Romaniei. Casa Regala are in prezent 51 de furnizori oficiali, pe diferite segmente de produse.

“Nu avem o strategie comerciala de a exploata acest lucru. Este greu de spus cum va influenta vanzarile”, afirma oficialul producatorului de cafea.

Tchibo International a fost infiintata in 1949 de catre Max Herz si Carl Tchilling, compania fiind prima care a introdus serviciul de trimitere de cafea prajita prin posta. Numele companiei provine din alaturarea primelor silabe ale cuvintelor "Tchilling" si "Bohne" (bob, in germana). In prezent, Tchibo International este al patrulea producator de cafea la nivel mondial si este lider pe piata de cafea prajita in Germania, Austria, Polonia si Cehia.

Thibo a intrat pe piata romaneasca in 2001, iar in prezent are 40 de angajati.