“Advent ne-a ofertat in anul 2007 pentru preluarea unei participatii de 75% din business-ul Adeplast. Fondul de investitii evalua atunci compania la circa 75 de milioane de euro. Chiar si asa nu am cedat si am renuntat la oferta”, a precizat Barbut.

Omul de afaceri a mai spus ca a primit o oferta de preluare si din partea fondului de investitii Oresa Ventures de circa 49 de milioane de euro.

Barbut spune ca desi a fost tentat sa faca un exit din business din cauza ca afacerile nu mergeau tocmai in directia buna, astazi se declara fericit ca nu a luat aceasta decizie, reusind sa revina pe crestere.

“Am reusit sa readuc AdePlast pe linia de plutire, dupa ce in 2009 compania s-a confruntat cu una dintre cele mai grele perioade ale existentei sale. Eram la inceputul crizei cu datorii si pierderi de 2 milioane de euro din cauza unei insolvente si investitii de peste 20 de milioane de euro. Auditorul a avut un comportament brutal. La momentul respective eram pe punctual sa renunt la companie, dar ceva mi-a spus sa nu o fac, ceea ce a fost o decizie buna”, a declarant Marcel Barbut in cadrul conferintei M&A Outlook - editia a V-a, realizata de wall-street.ro in parteneriat cu Ernst&Young, Raiffeisen Investment, Erste Asset Management si casa de avocatura PeliFilip.

In momentul de fata Barbut exclude posibilitatea de a mai vinde compania, dupa ce a reusit sa invinga criza, luand serios in calcul si o listare la bursa.

“M-am casatorit cu AdePlast. Nu vreau sa vand, imi doresc sa listez compania pe bursa si sa duc compania cat mai sus. Din momentul in care am infiintat AdePlast am luat in calcul listarea, iar acest lucru se va intampla in curand”, a conchis Marcel Barbut.

Cum vrea Barbut sa faca din AdePlast o afacere de peste 100 de milioane de euro

In ceea ce priveste evolutia business-ului si dezvoltarea acestuia pe parcursul urmatorilor ani, omul de afaceri se asteapta la o dublare a vanzarilor de vopsele, ca urmare a preluarii operatiunilor locale si din Bulgaria ale brandului Dufa, dar tinteste si o crestere a exporturilor catre vest.

Citeste si:

Odata cu acestea, Barbut nu exclude posibilitatea ca in urmatorii ani sa achizitioneze si unitati de productie mai mici, firme specializate in productia de materiale pentru constructii de peste hotare sau de pe piata locala, ceea ce ar putea creste rulajul AdePlast la peste 100 de milioane de euro.

“Marea mea dorinta este sa ajungem cu in urmatorii trei ani la un business de peste 100 de milioane de euro, iar acest lucru se poate realiza doar daca piata va continua sa creasca si daca vom face achizitii. Realist vorbind eu vad o evolutie a afacerilor AdePlast in urmatorii trei ani la 75 de milioane de euro.

La nivelul anului 2012, afacerile AdePlast s-au ridicat la peste 41 de milioane de euro.

Compania AdePlast este specializata in productia de adezivi, mortare uscate, vopsea si polistiren expandat, avand fabrici la Ploiesti, Oradea si Roman.

Principalii concurenti ai AdePlast pe piata locala sunt Henkel (Ceresit), Baumit sau Duraziv (adezivi) si Arcon, Austrotherm sau Issospor (polistiren).