“Ne preocupa problema fondurilor europene. Sper ca pana la sfarsitul anului sa concretizam primul proiect pe fonduri europene in zona de eficienta energetica, in conditiile in care CFR Calatori este o companie mare consumatoare de energie. E vorba de anumite dispozitive prin care consumul motoarelor diesel sa fie redus cu 15-20% ceea ce inseamna multe tone de motorina pentru noi”, a spus Alexandra Gatej.

De asemenea, compania are in vedere eficientizarea rutelor.

“Raportul tren/kilometru s-a redus in fiecare an, pana la a asigura un pachet minim social. Asta inseamna ca pentru a respecta acest pachet trebuie in timp sa facem analize cost/beneficiu pentru fiecare ruta – care trebuie mentinuta, care ruta sa fie desfiintata, care sa fie dezvoltata. Cele mai profitabile sunt liniile lungi si medii. Sunt linii pe care avem cate 7 calatori pe zi si care ne costa 2 mil. lei pe luna. Aceste optimizari au inceput anul trecut si vor continua”, a adaugat Gatej.

Functioneaza proiectul "CEO privat la stat"? Cititi un INTERVIU EXCLUSIV cu sefa board-ului CFR Calatori.

Alexandra Gatej, presedinte la CFR Calatori: Compania este intr-o situatie dificila care nu mai suporta amanare

Alexandra Gatej, presedinte la CFR Calatori: Compania este intr-o...