In prezent, pe reteaua feroviara CFR activeaza 25 de operatori de transport feroviar (21 de marfa si 4 de calatori). Pentru accesul pe infrastructura feroviara publica, operatorii feroviari platesc tariful de utilizare a infrastructurii (TUI), iar pentru serviciile si facilitatile solicitate pe infrastructura feroviara privata platesc chirii sau tarife, dupa caz, scrie Mediafax.

"Exista o imbunatatire a rezultatelor operationale, in conditiile in care, in contextul crizei europene, si la noi exista o tendinta accentuata, incepand din anul 2008, de scadere a traficului de calatori si marfa. Astea sunt conditiile, pana la urma CFR SA este administratorul unei infrastructuri pe care o pune la dispozitie operatorilor de marfa si calatori. Exista o scadere de circa 5% a traficului pe retea, medie intre calatori si marfa, iar pe rezultatele operationale, financiare, avem o crestere a veniturilor totale cu 3,5%", a declarat directorul general al CFR SA, George Micu.

Veniturile totale ale companiei au crescut cu 3,5% in primul semestru, la 1,16 miliarde lei, iar cele din exploatare au avansat cu 7,2%, la 890 milioane lei. Profitul EBITDA al companiei s-a majorat cu 36% in perioada analizata, la 178,5 milioane lei.

De asemenea, volumul arieratelor companiei a scazut cu 50% in perioada de referinta, la 1,06 miliarde lei, iar cel al creantelor a crescut cu 5,2%, la 1,4 miliarde lei.

"Din punctul de vedere al rezultatelor operationale, nu sunt niste minuni ceea ce s-a intamplat, dar totusi rezultatele arata ca se poate imbunatati in mod substantial eficienta utilizarii infrastructurii feroviare din Romania", a declarat la randul sau Sorin Mindrutescu, presedintele CA al companiei.

El a aratat ca, in conditiile reducerii traficului, conducerea a vizat impulsionarea unor alte categorii de venituri, precum cele din relatia patrimoniala cu chiriasii care au spatii comerciale in infrastructura CFR sau cele din valorificarea pe bursa a fierului vechi rezultat in urma unor reparatii.

Printre deciziile implementate se numara inceperea procedurii de selectie a unei firme de recrutare pentru angajarea personalului de conducere si a unui program de eficientizare a activitatii companiei atat la nivel central, cat si la nivel teritorial.

In plus, managementul a continuat actiunile de valorificare a materialelor feroase in vederea cresterii veniturilor proprii si a decis identificarea si valorificarea activelor CFR care nu au legatura directa cu obiectul de activitate al companiei.

Citeste si:

Printre masuri se figureaza si lansarea proiectelor de telegestiune si introducere a sistemului SCADA, implementarea planului de eficienta energetica si finalizarea, in colaborare cu BERD, a caietului de sarcini pentru recrutarea consultantului pentru proiectul de restructurare a companiei.

Managementul a mai decis infiintarea unui departamentul de marketing, alaturi de reorganizarea si eficientizarea departamentului de fonduri europene.

De asemenea, noua conducere a CFR a luat masuri si in ceea ce priveste Gara de Nord, una dintre acestea fiind lansarea unei licitatii pentru reglementare activitatii de taxi din zona.

Pentru a putea continua procesul de restructurare a companiei, CA a decis infiintarea postului de director executiv operatiuni, care va fi ocupat de actualul director general, George Micu, urmand ca functia sa sa fie acoperita prin recrutare.

Pe de alta parte, Peter Weiss a parasit pozitia de membru CA, fiind inlocuit de Sebastian Tcaciuc, director de investitii la Advent International, potrivit lui Mandrutescu.

Actualul Consiliul de Administratie al CFR SA a fost numit la jumatatea lunii aprilie, dupa ce Ministerul Transporturilor a respins planul de administrare propus de fostul CA, ceea ce a condus la incetarea mandatului vechilor administratori.

AGA CFR a numit un nou CA, din care fac parte Sorin Mindrutescu (CEO Oracle Romania), Peter Weiss (fost sef la Bancpost si RBS Romania) si George Micu (fost director general al CFR Marfa), alaturi de Florian Raimund Kubinschi si Enache Jiru, administratori si in fostul CA.