"Planurile de dezvoltare in acest sector (al sistemelor si corpuri de iluminat cu LED - n.r.) au vizat o dublare a cifrei de afaceri. (...) Realizarile din 2013 indica o evolutie a vanzarilor conform asteptarilor, care va conduce la indeplinirea targetului anual de 6 milioane de euro", a comunicat compania.

Compania a vandut in 2011 becuri cu LED de 1,5 milioane de euro, valoare care s-a dublat anul trecut.

Compania a inceput anul trecut exporturile de becuri cu LED in Italia, cu livrari de 100.000 de euro, si incearca sa intre si pe piata ungara.

"Electromagnetica a inceput anul trecut exportul de LED-uri in Italia, catre un lant privat de benzinarii, printr-un agent. O alta piata pe care cautam sa ne extindem este Ungaria. In Romania, printre cei care au ales solutiile de iluminare cu LED ale Electromagntica sunt Lukoil, Dedeman, Draexlmaier, Santierul Naval Tulcea, Carrefour sau Profi", a mentionat Scheusan.

Compania vinde becurile cu LED pentru segmentul rezidential in magazine ale Dedeman si Cora si a investit in acest an peste 7,4 milioane de lei (1,6 milioane de euro) pentru cumpararea de echipamente tehnologice necesare productiei, amenajarii spatiilor pentru noile utilaje si fabricarea sculelor.

Elementele LED sunt importate din China si reprezinta de la 20% pana la 60% din costul de productie al produselor finite.

Potrivit lui Scheusan, Electromagnetica acopera 85-90% din vanzarile de LED-uri calculate dupa cifra de afaceri a producatorilor romani, compania neavand date referitoare la importurile pe acest segment.

Citeste si:

Pe langa Electromagnetica, in Romania mai sunt inca aproximativ 10 producatori de becuri cu LED, dintre care cel mai important este Elba Timisoara, a adaugat Scheusan.

In Romania sunt aproximativ 8 milioane de locuinte, fiecare avand in medie 10 becuri. Potrivit datelor companiei, piata romaneasca de profil are un potential ridicat, in special in zona industriala.

"Sectorul rezidential reprezinta numai o mica parte din piata de iluminat. Ponderea cea mai mare a consumului de energie electrica pentru iluminat o reprezinta iluminatul comercial, industrial, stradal, de birouri si din institutiile publice. (...) In ansamblu, apreciem ca in urmatorii 5-10 ani vor trebui inlocuite la nivel national circa 100 de milioane de unitati", potrivit datelor companiei.

Printre activitatile Electromagnetica se mai numara furnizarea de electricitate, productia de subansamble pentru fabricatia de automobile, echipamente de siguranta a traficului feroviar si injectia de mase plastice. Totodata, compania detine in Bucuresti spatii de birouri, depozite si servicii cu o suprafata totala de peste 33.000 metri patrati.

Electromagnetica are 620 de angajati, cu 11% mai multi fata de anul trecut. Afacerile companiei a au scazut in primele sase luni ale anului curent cu 7,26%, la 197,87 milioane lei (45,05 milioane euro), in timp ce profitul net a crescut cu 27,33%, la 11,6 milioane lei.

Principalii actionari ai companiei sunt Asociatia Salariatilor, cu 30% din actiuni, si SIF Oltenia, cu o participatie de 22,1%. Mai multe persoane fizice au 32,7% din actiuni, iar 15,2% apartin unor firme.