Oportunitatile pentru intreprinderile mici si mijlocii apar pe segmente destul de inguste, a declarat, ieri, Aurel Ilin, director al directiei de analiza a creditelor la BRD-Groupe Societe Generale.
Acesta a identificat printre oportunitatile de care sectorul IMM poate profita si externalizarea unor servicii de catre companiile de dimensiuni mari. Diferentierea de concurenta, analiza corecta a riscurilor unei tranzactii si asocierea cu firme similare din piata sunt solutii care ar putea revitaliza intreprinderile mici si mijlocii, considera Ilin.

Dupa aderarea la Uniunea Europeana, sectoarele economice care vor avea o evolutie pozitiva vor fi industria chimica, productia cauciucului si plasticului, domeniul educational, masini electrice si echipamente, constructii civile si industriale si mijloace de transport rutier, in opinia reprezentantului BRD.

Majoritatea IMM, eligibile pentru un credit

Ionut Patrahau, director general adjunct la Banca Transilvania, a apreciat ca intreprinderile mici si mijlocii care se indatoreaza putin au flexibilitatea si posibilitatea de a realiza o investitie majora la momentul oportun, prin contractarea unui credit.

Creditele bancare sunt inca departe de a fi principala sursa de finantare pentru IMM, situatie in care oportunitatea unor imprumuturi majore se deschide majoritatii intreprinderilor mici si mijlocii din Romania.
Patrahau le-a recomandat companiilor care nu dispun de active tangibile sa apeleze la alte modalitati de finantare a afacerii, o alternativa fiind reprezentata de fondurile de investitii.

Citeste si:

Fondurile de investitii, o alternativa viabila

Musata Miron, investment director la fondul de investitii Gemisa, a explicat ca diferenta dintre finantarea prin intermediul bancilor si cea realizata prin intermediul unui fond de investitii consta in faptul ca fondul nu percepe dobanzi, insa solicita un randament ridicat al investitiei, care poate ajunge si pana la 100%.

Criteriile de selectie a unei afaceri de catre Gemisa sunt politica de crestere a afacerii, calitatea managementului si disponibilitatea sa de a se implica in conducerea afacerii dupa achizitie si optiunile viabile de exit dupa o perioada de 3-5 ani.

Principalele domenii de interes ale fondului sunt retail-ul si distributia, serviciile, presa, serviciile medicale, produsele farmaceutice si cosmeticele. Gemisa poate investi pana la 3 milioane euro intr-o afacere, iar daca se depaseste acest nivel apeleaza la o asociere cu o institutie de credit.