70% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale, tichetele de masă, asigurările medicale și bonusurile de performanță fiind cele mai oferite de angajatori. Atunci când își negociază pachetele salariale, managerii cer, însă, și alte beneficii, precum zile libere suplimentare, asigurare de viață sau grădiniță pentru copii.

”Ca tendință generală, pentru manageri, în special pentru cei din zona de top management, beneficiile extrasalariale nu cântăresc atât de greu în decizia de a accepta sau refuza o ofertă de job, însă nici nu sunt complet trecute cu vederea, așa cum s-ar putea crede. Salariul și oportunitățile de dezvoltare viitoare, o eventuală deschidere către piețe internaționale sunt mult mai importante pentru aceștia. Totuși, sunt atenți și la componența pachetului de beneficii și nu rămân indiferenți atunci când angajatorul bifează cât mai multe dintre așteptările pe care le au”, spune Georgiana Uzun, Talent Development Manager în cadrul Skilld România, serviciu de recrutare rapidă prin inteligență artificială din țară, dezvoltat de eJobs România.

Alte beneficii importante pentru specialiști sau pentru candidații care vizează poziții de management sunt mașina de serviciu, bonusul de relocare, accesul la training-uri și certificări internaționale sau posibilitatea de a lucra de oriunde. Așteptările candidaților sunt aliniate nu doar cu oferta din piață, dar și cu ceea ce oferă angajatorii din străinătate, din aceleași industrii.

În companiile mari, multinaționale, pachetele de beneficii sunt uniformizate la nivelul întregii echipe, astfel încât și angajații de la baza ierarhiei, și cei de la vârf primesc aceleași lucruri. Sunt însă situații în care pentru anumite poziții cheie se găsește atât de greu persoana potrivită încât angajatorii sunt dispuși să facă anumite derogări pentru a o convinge să accepte oferta. Acestea sunt mai degrabă excepții de la regulă.

Georgiana Uzun, Talent Development Manager Skilld România

De la începutul anului și până acum, aproape 235.000 de joburi au fost postate pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România. Dintre acestea, peste 50.000 au vizat candidați din segmentul senior level (cel puțin 5 ani de experiență) și management. Industriile în care s-au făcut cele mai multe recrutări pe aceste nivele de carieră sunt retail, industria alimentară, turism, producție, construcții, financiar – bancar, servicii și auto.

„Anul a început cu o cerere crescută pentru specialiștii din IT, programare, inginerie și retail. De asemenea, vedem tot mai multe poziții deschise pentru candidații seniori buni cunoscători de limbi străine (altele decât engleza). Există toate motivele să credem că aceste categorii vor continua să fie căutate și că angajatorii vor investi atât în canalele tradiționale, cât și în cele netradiționale de recrutare pentru a acoperi pozițiile respective. Iar asta se întâmplă tocmai pentru că există un deficit considerabil de candidați care, mai mult, primesc și oferte destul de greu de refuzat de la angajatorii din afara țării, astfel încât competiția pentru a-i atrage devine de două ori mai dificilă”, adaugă Georgiana Uzun.

În ceea ce privește aplicările, din cele 6,33 de milioane de aplicări înregistrate anul acesta, aproximativ 1,9 milioane au venit din partea specialiștilor și managerilor. Cel mai mult au aplicat pentru joburile din retail, construcții, servicii, producție, industria alimentară, financiar – bancar, transport / logistică și IT / telecom.

Skilld este primul serviciu de recrutare prin inteligență artificială din țară, lansat în 2021 de eJobs România. Această linie de business s-a deschis într-un moment în care piața avea de absorbit un număr foarte mare de specialiști într-un interval de timp scurt. În acest context, în 2022 numărul de clienți din portofoliu s-a triplat și a crescut, totodată, și nivelul de senioritate a celor mai căutate roluri. Astăzi, 45% din recrutările Skilld se fac pentru poziții de seniori și manageri.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri