Tesla Model Y continuă să fie foarte dorită de către clienții din Europa. Crossoverul compact al companiei americane a fost cel mai bine vândut automobil la nivelul bătrânului continent în luna iunie, dar și în topul realizat la finele primului semestru al anului 2023. Niciodată, de când se realizează aceste topuri, n-a mai reușit un EV o performanță de acest gen în Europa.

Tesla Model Y rămâne etalonul la capitolul vânzărilor de automobile noi în Europa. Forma bună a lui Model Y, confirmată de rezultatele de la finalul primului trimestru din acest an, a continuat și în lunile de primăvară, dar și în iunie. Chiar dacă creșterea n-a fost constantă pentru modelul compact produs de compania lui Musk, acesta a reușit să le ia fața unor mașini cu motoare cu ardere internă care rămân deosebit de populare, precum Dacia Sandero, scrie Automotive News Europe. Dacia rămâne în vârful preferințelor în clasamentul retail (pentru clienții persoană fizică).

Sursă foto: Dacia

Conform datelor strânse de Dataforce, Model Y s-a vândut mai bine decât Sandero atât la finele primelor șase luni, dar și exclusiv pe durata lunii iunie în care s-au vândut cam 7.000 de unități mai multe Model Y față de Sandero. Hatchback-ul autohton rămâne pe poziția secundă în clasamentul european reușind să fie în fața lui Volkswagen T-Roc. Per total, vânzările lui Tesla Model Y s-au triplat față de aceeași perioadă a lui 2022 ajungând la 125.144 de unități în comparație cu doar 40.147 de unități după primele șase luni ale anului trecut.

Cum s-a duelat Dacia Sandero cu Tesla Model Y pentru supremația europeană

Privind retrospectiv, Dacia Sandero s-a luptat cu Tesla Model Y, deși diferența în materie de preț dintre cele două mașini este evidentă. Un Model Y începe de la 47.240 euro în România, iar Sandero în versiunea Stepway nu costă mai mult de 14.600 de euro cu echiparea de bază. Modelul Sandero a fost lider la vânzări în trei din primele șase luni ale anului, iar volumul total al vânzărilor de 188.883 de unități conform aceleiași surse care strânge date și din spațiul european non-UE (inclusiv Marea Britanie). Creșterea pentru Sandero a fost de 26% year-on-year.

Sursă foto: Tesla

În schimb, Tesla a ieșit în evidență încă din ianuarie când volumul de vânzări a crescut cu un procent de patru cifre ajungând la aproape 7.000 de unități. În februarie, Model Y și-a găsit peste 18.000 de clienți adică o creștere de 167% față de februarie 2022. Aceasta a fost și luna în care Model Y i-a luat fața - pentru prima dată în 2023 - lui Sandero în topul vânzărilor, la o diferență minimă de aproximativ 100 de unități.

În martie, cu o creștere a vânzărilor de 140%, Model Y s-a vândut în peste 40.000 de exemplare, peste dublu față de ocupantul poziției secunde în acea lună, anume Opel/Vauxhall Corsa. În aprilie, însă, Model Y s-a „prăbușit” cu doar 11.000 de unități vândute (locul 17 în Europa), dar, privind la 2022, creșterea a fost tot de patru cifre. Aceeași creștere year-on-year s-a realizat și în luna mai (17.812 unități contra 20.808 unități pentru Sandero).

Sursă foto: Volkswagen

În fine, în iunie s-au vândut aproape 30.000 de Model Y (+104% față de iunie 2022) aceasta fiind a doua cea mai bună lună pentru micul SUV premium Tesla după luna martie. Este interesant că podiumul celor mai populare mașini este completat de Volkswagen T-Roc. Cu 107.249 de unități vândute, T-Roc a bifat o creștere de 30% față de 2022 deși diferența față de Sandero a fost de peste 11.000 de unități.

Sursa foto: Tesla

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri