Dacia a prezentat cifrele de vânzări la jumătatea anului 2023. Per total, s-a remarcat o creștere a vânzărilor față de primul semestru din 2022 cu 24,2%, rezultat susținut de o popularitate în creștere pentru cele mai importante patru modele ale mărcii. Dacia Jogger a fost campioana la acest capitol, dar EV-ul Spring este și el tot mai vizibil în dorințele clienților.

Dacia a vândut 345.432 vehicule în primul semestru al anului 2023 Vânzările de autoturisme (Vehicule de Persoane), s-au ridicat la 342.809 unități, ceea ce corespunde unei cote de piață de 4,7% în perimetrul de comercializare, în creștere cu 0,2 puncte procentuale față de primul semestru al anului 2022. În România, top 5 al celor mai vândute vehicule de persoane este ocupat integral de modele Dacia. De asemenea, la nivel european, Dacia a urcat pentru prima oară pe poziția a 2-a în clasamentul vânzărilor, cu o cotă de piață de 8,4%.

Cele 4 modele de bază ale mărcii au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor: Spring : +38%, Sandero : +24%, Duster : +13% și Jogger : +130%. Vânzările modelului Dacia Spring au crescut cu 38% față de primul semestru al anului trecut, ajungând la 27.438 unități. Spring se menține astfel în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.

În schimb, modelului Dacia Sandero s-au ridicat la 138.978 unități, în creștere cu 24% față perioada similară a anului precedent. Sandero se menține pe locul 1 în clasamentul celor mai vândute modele către persoane fizice din Europa, poziție pe care o deține fără întrerupere din anul 2017.

Cu 111.891 unități vândute, Dacia Duster înregistrează o creștere de 13% față de primul semestru din 2022 și rămâne în Top 3 al celor mai vândute modele SUV pe segmentul de retail din Europa. Dacia Jogger a înregistrat 50.569 de noi clienți în primul semestru, depășind astfel pragul de 100.000 de unități vândute de la lansare. Versiunea cu motorizare hibridă reprezintă deja mai mult de un sfert din comenzi.

Dacia, cea mai populară marcă auto din România

Pe piața din România, Dacia a vândut 24.733 vehicule (Vehicule Personal + Vehicule Utilitare), în creștere cu 51% față de rezultatul înregistrat în primul semestru al anului 2022. Cota de piață a mărcii în segmentul autoturismelor (VP) ajunge la 33,4%, cu 5,7 puncte procentuale mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Top 5 al celor mai vândute vehicule de persoane pe piața din România este ocupat integral de modele Dacia:

  1. Logan - 7.707 unități,
  2. Duster - 5.807 unități,
  3. Sandero - 5.472 unități,
  4. Spring - 3.266 unități,
  5. Jogger - 2.336 unități.

Dacia domină totodată detașat vânzările pe piața de retail, cu o cotă record de 40,8%. Practic, din 10 clienți persoane fizice care au achiziționat un vehicul nou în primul semestru, 4 au ales un model Dacia.

Dacia a înregistrat în primul semestru al anului 2023 o creștere cu 29,5% a vânzărilor sale pe piața vehiculelor de persoane (VP) din Europa. Această evoluție, superioară creșterii generale a pieței (+17,5 %), a dus la majorarea cotei de piață a mărcii până la 4,5%, cu 0,4 puncte procentuale mai mult față de perioada similară a anului trecut.

Pentru prima oară, Dacia a urcat pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute mărci către persoane fizice din Europa, cu o cotă de 8,4% (Pe ansamblul anului 2022, Dacia atinsese o cotă de piață de 7,6% în segmentul de retail). Mai jos puteți consulta cifrele de vânzări pentru toate modelele Dacia în primul semestru al anului 2023, pe toate piețele:

Model Număr vândute
Sandero 138.978
Duster 111.891
Jogger 50.569
Spring 27.438
Logan 14.152
Altele 2.404
Total 345.432

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri