Dodge nu abandonează iubitorii de muscle cars nici în era electrificării. Primul EV al constructorului american este un coupe sportiv denumit Charger, la fel ca modelul faimos al aniilor '60-'70. Revenirea la caroseria cu două uși, dar și design-ul retro vin la pachet cu informația că Dodge pregătește și o versiune cu un motor tradițional: un șase-în-linie twin-turbo ce va dezvolta până la 550 cai putere.

Chiar dacă nu va mai avea un V8 sub capotă, Dodge Charger nu a murit ci, din contră, a revenit la origini. După ce, în anii '00, Dodge a revigorat brandul Charger pe o berlină cu aspect agresiv, acest nume revine pe un coupe „cu mușchi” pentru prima dată în mai bine de 30 de ani. Aspectul mașinii a fost dezvăluit în primele imagini oficiale la nici două luni după ce au apărut primele imagini „spion”. Trebuie spus că un Charger cu patru portiere va fi, în continuare, disponibil.

Charger va folosi platforma modulară STLA Large, acesta fiind prima mașină din grupul Stellantis care va utiliza această bază, înainte de Jeep Wagoneer S și viitorul Maserati Quattroporte. Conform informațiilor oficiale, iubitorii electricelor vor avea de ales din trei versiuni cu performanțe diferite. Modelul de bază R/T are 496 de cai putere, în timp ce Charger Scat Pack propune 670 cai putere și un timp de accelerație de la 0 la 100 km/h de doar 3,3 secunde. Ca o paralelă, proaspăt pensionatul Challenger Hellcat Redeye era mai lent deși avea 808 cai putere.

Charger EV ascunde o baterie generoasă de 110,5 kWh și poate oferi până la 550 kW pentru accelerații fulminante. Această flexibilitate va putea fi folosită în exercițiul curselor în linie dreaptă. Conform americanilor, Charger Scat Pack poate parcurge sfertul de milă (402 metri) în 11,5 secunde. Aceste două modele vor folosi o arhitectură de 400v, diferită de cea de 800v care va fi oferită pe modelul de top, Charger SRT Banshee. Acesta din urmă va avea și mai multă putere, dar Dodge nu a oferit cifre încă.

Autonomia coupe-ului nu a fost comunicată cu cifre exacte deoarece testele sunt în continuare în derulare, dar Dodge se așteaptă ca modelul de bază să poată parcurge cel puțin 510 kilometri cu un „plin” al bateriei față de doar 418 kilometri în cazul mai puternicului Charger Scat Pack. Prin fast charging, încărcarea bateriei de la 20% la 80% va fi posibilă în doar 27 de minute, dacă infrastructura o permite. Cum ascunde o platformă ce poate fi folosită și pe SUV-uri, Charger nu este ușor. Din contră, noul Dodge cântărește la fel de mult ca o Kia EV9 (aproximativ 2,6 tone).

Toate trei versiunile electrice au câte un motor pe fiecare punte, dar în cazul R/T și Scat Pack, motorul de pe puntea față față poate fi deconectat pentru a crește autonomia. De asemenea, motorul din spate include un diferențial cu alunecare limitată mecanic. În plus, știm și că EV-ul nu va fi silențios, ci va produce cam la fel de mult zgomot ca un Challenger Hellcat. Sunetul este obținut cu ajutorul unor boxe montat într-un sistem simulat de evacuare. Printre modurile de condus disponibile sunt incluse, în premieră, „Donut Mode” pentru executat cerculețe și, respectiv, „Drift Mode”.

Dodge Charger lasă în urmă V8-ul, spre supărarea puriștilor

Pentru a nu răsturna noua ordine naturală a lucrurilor din lumea auto, Charger-ul cu motor termic nu va fi mai puternic decât EV-ul. Noul motor „Hurricane” de 3.000 cmc twin-turbo V6 va fi oferit cu două nivele de putere. Modelul de bază are 420 de cai putere, iar Dodge spune că vorbim de „motorul cu cea mai mare densitate de putere” utilizat vreodată de Dodge pe un muscle car. Versiunea de top va avea 550 de cai putere ce vor ajunge la roți printr-o transmisie cu opt rapoarte. Specificațiile de care am vorbit - fie că vorbim de EV sau de modelul cu ICE - nu se schimbă în cazul Charger-ului cu patru uși.

La interior, bordul este dominat de un ecran central de infotainment de 12,3 inci îndreptat către șofer. De asemenea, dimensiunea instrumentarului digital de bord începe de la 10,25 inci pe modelul de bază și poate ajunge până la 16 inci pe versiunea de top. Mașina va oferi încărcare wireless pentru telefonul mobil (printre multe altele), dar și niște detalii neașteptate ca un schimbător „pistol grip” de viteze și padele pentru comutarea modului de regenerare la frânare. Prețurile nu se cunosc la acest moment.

Sursa foto: Dodge

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri