Într-o economie în care salariul reprezintă în continuare cel mai important criteriu în alegerea unui loc de muncă, beneficiile extrasalariale pot face o diferență majoră în retenția angajaților. Românii sunt tot mai atenți în perioada aceasta la beneficiile oferite de angajatori, într-un context economic în care presiunea pe costuri rămâne la fel de apăsătoare pentru angajați. Prin urmare, adaptabilitatea, atât de partea liderilor, cât și de cea a angajaților rămâne un cuvânt cheie care descriere piața muncii și în acest an, a declarat într-un interviu acordat wall-street.ro Elena Pap, Director Regional al Up Group pentru țările România, Moldova, Bulgaria și Grecia.

Tichetele de masă conduc și în acest an topul celor mai populare beneficii extrasalariale pe care angajații din România le primesc. Începând cu 1 ianuarie, valoarea maximă a acestora a crescut, de la 35 de lei cât era la final de 2023, la 40 de lei (cu mențiunea că angajatorul nu este obligat să ofere angajatului suma maximă/lună și poate opta pentru o sumă mai mică).

Tot de la 1 ianuarie, în privința regimului fiscal aplicabil avantajelor salariale, Legea nr. 296/2023 introduce valoarea tichetelor de masă și a voucherelor de vacanță în baza de calcul a contribuției de asigurări sociale de sănătate. Astfel, de la începutul acestui an, angajatorii care acordă tichete de masă vor plăti și CASS (contribuția la sănătate) de 10% pentru ele.

„Monitorizăm constant mediul fiscal, schimbările legislative și ne adaptăm în consecință. Întotdeauna evaluăm impactul potențial astfel încât să avem predictibilitate pe termen mediu și lung. În tot acest timp continuăm să contribuim activ la creșterea gradului de motivație a angajaților din România prin dezvoltarea unui univers amplu de experiențe extrasalariale personalizate, adaptate nevoilor și dorințelor fiecăruia dintre aceștia”, a explicat Elena Pap.

Ce alte beneficii extrasalariale mai primesc angajații din România în acest an

În topul celor mai populare beneficii extrasalariale, tichetele de masă sunt urmate de cardurile de sănătate și wellness care includ abonamentele private de sănătate sau asigurările medicale, opțiuni care s-au „împământenit” tot mai mult în rândul preferințelor angajatorilor, de la pandemie și până în prezent. Totodată, și cardurile de vacanță și cele cadou (de pildă cum sunt cele de Crăciun, Paște, 1 și 8 martie ) rămân în continuare preferate în pachetele oferite de companii, potrivit datelor oferite de emitentul de tichete valorice.

O analiză recentă realizată de Up România arată că în acest an, de 8 Martie, angajatorii din România oferă angajatelor tichete-cadou de până la 300 de lei. Datele de anul trecut arată că ierarhia companiilor care au acordat tichete-cadou de Ziua Femeii plasează pe primele locuri industrii, precum cea textilă, urmată de comerţ şi de servicii. Tichetele-cadou pe suport electronic pot fi oferite din bugetul cheltuielilor sociale şi sunt deductibile fiscal în limita a 5% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului.

Ultimii ani ne-au învățat că este nevoie de adaptabilitate pe piața muncii, iar angajații și-au schimbat modul în care se raportează la locul de muncă sau angajator. Își doresc o recunoaștere mult mai mare a valorii lor profesionale și libertate în alocarea bugetului de beneficii, astfel încât să le poată personaliza propriilor nevoi și de aici importanța asigurării accesului la soluții care permit personalizarea de beneficii, ca de exemplu Up Multibeneficii, o platformă 100% customizabilă în funcție de nevoile oamenilor.

Elena Pap, Director Regional Up Group pentru țările România, Moldova, Bulgaria și Grecia (foto)

Elena Pap, Up Romania

Liderul de la Up Group spune angajatorii trebuie să aibă în vedere și să nu uite faptul că pandemia a resetat prioritățile angajaților și a schimbat felul în care aceștia se raportează la locul de muncă. Un studiu realizat de HP arată că 83% dintre angajați sunt dispuși să câștige mai puțin cu condiția să fie mai fericiți la locul de muncă. Aceeași cercetare arată că relația oamenilor cu munca este într-un punct nevralgic, iar efectele se resimt puternic.

„Oamenii și-au revizuit prioritățile și acum caută mai mult decât un simplu pachet salarial, își doresc apreciere, un mediu de lucru sănătos, caracterizat de recunoaștere, empatie și atenție acordată echilibrului între viața personală și cea profesională din partea angajatorului”, a adăugat Elena Pap.

Up România este prezent pe piața locală de mai bine de două decenii și oferă instrumente de motivare şi soluţii financiare la peste 20.000 de companii, ce ajung ulterior la aproximativ 2 milioane de beneficiari (cumulativ pentru toată gama de produse).

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri