Comisia Europeana isi exprima "ingrijorarea cu privire la echilibrul financiar al principalului administrator al infrastructurii din Romania in anii urmatori" si atrage atentia ca tarifele aplicate trenurilor de marfa sunt printre cele mai mari din Europa.

"Reteaua feroviara a fost afectata de deficite semnificative, tot mai mari de la un an la altul, in timp ce tronsoane mari ale retelei nu au fost mentinute in stare buna. In acelasi timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat sa reduca costurile si tarifele", se arata intr-un comunicat al CE. Executivul european aminteste ca Directiva privind spatiul feroviar unic european solicita statelor membre sa asigure echilibrul financiar al administratorului infrastructurii "prin intermediul unor stimulente eficiente, in vederea reducerii costurilor si a tarifelor", informeaza Mediafax.

Comisia Europeana se refera la tariful de utilizare a infrastructurii (TUI), taxa stabilita de CFR pentru operatorii de transport care acopera peste 90% din veniturile administratorului retelei. Totodata, Comisia subliniaza ca, in timp ce toate coridoarele feroviare principale din Romania sunt electrificate, trenurile diesel trebuie sa contribuie la finantarea echipamentului electric al cailor ferate la acelasi nivel ca trenurile electrice.

"Avand in vedere ca directiva UE limiteaza tarifele la costurile directe ale serviciilor de transport feroviar, Comisia solicita Romaniei sa nu impuna aceste tarife trenurilor diesel", se mai arata in comunicat.