Cu vanzari care la nivelul anului 2012 au depasit pragul de jumatate de miliard de euro, Dedeman a reusit sa ia fata unor mari jucatori internationali din regiune.
Cei mai importanti jucatori din CEE sunt cu precadere subsidiare ale marilor grupuri internationale, printre care se numara francezii de la Leroy Merlin sau Castorama, cat si nemtii de la OBI.
Ucrainienii de la Epicentr ocupa pozitia a patra in top, in timp ce Dedeman se situeaza pe pozitia a cincea in clasamentul intocmit de PMR.
In ceea ce priveste numarul de magazine, polonezii de la PSB Mrowka detineau la finalul anului trecut peste 150 de unitati.

O piata care va creste cu peste 6% in 2014

Piata Do It Yourself (magazine de bricolaj) va creste cu 6,5% in 2014, arata prognozele companiei de cercetare PMR.
La nivelul anului trecut, insa, piata de profil a cunoscut un regres, de la o evolutie de peste 12% in 2012, la o crestere de numai 1,8% in 2013.
De aceasta data, in raportul PMR au fost incluse atat Rusia cat si Ucraina.
Rusia a acaparat circa 50% din piata DIY din regiunea Europei Centrale si de Est, Polonia si Ucraina ocupand urmatoarele pozitii in clasament cu cresteri de peste 10%.
Compania de cercetare estimeaza ca pana in 2019 atat Polonia cat si Ucraina vor domina acest segment de piata in regiune.
Lanturile DIY vor reprezenta circa 50% din totalul pietei de distributie, mai arata datele PMR, in timp ce vanzarile online pe acest segment isi continua ascensiunea, insa intr-un ritm mai scazut.