Conform lui Apostu, in cazul uzinei Tractorul Brasov nu poate fi utilizata procedura vanzarii la licitatie publica prin strigare, intrucat se incalca prevederile Legii 212/5 iulie 2005, privind vanzarea producatorului brasovean de tractoare catre un producator de profil.

Liderul sindical de la Tractorul, dar si membru in conducerea nationala a Blocului National Sindical, a declarat ca Razvan Orasanu, seful AVAS si initiatorul licitatiei publice pentru vanzarea uzinei, nu cunoaste prevederile legii speciale "Tractorul", dar nici datoriile reale ale societatii, fapt pentru care "ar trebui demis de catre premierul Tariceanu". Orasanu estima la 13.700 de miliarde de lei vechi datoriile uzinei, in timp ce ele se cifreaza real la 8.000 de miliarde de lei vechi, spune Apostu.

Apostu sutine ca metoda de vanzare a uzinei Tractorul a fost aprobata de Tariceanu insusi si are prevederi clare, respectiv "mentinerea obiectului de activitate cel putin cinci ani, negocierea acordului social, mentinerea brandului pe piata de tractoare".

Orasanu a incalcat prevederile Legii 212, ceea ce "miroase" a subminare a economiei nationale, crede Apostu. "Daca va insita sa vanda Tractorul pe bucati, la licitatie cu strigare, vom bloca intrarea in AVAS la Bucuresti, sprijiniti de colegii de la BNS, si vom organiza cel mai mare miting la Brasov, unde vor veni sindicalisti si de la Cartel Alfa si de la CNSRL Fratia", a declarat liderul sindical de la Tractorul.

Citeste si:

Liderul sindical a dat asigurari ca in cursul zilei de marti, 18 iulie, impreuna cu conducerea uzinei si cu liderul BNS, Matei Bratianu, va avea o intalnire cu conducerea Ministerului Finantelor, pentru deblocarea TVA-ului, in valoare de peste 30 miliarde de lei vechi. "Este posibila si o intalnire cu premierul Tariceanu, marti la ora 13,00, chiar inainte de Finante a preciazt Apostu.

Renuntarea indiana

In cadrul unei intalniri din luna iunie intre conducerea AVAS, a uzinei Tractorul si a sindicatului Tractorul s-a decis ca directorul Tractorul sa finalizeze planul de restructurare, avand in vedere situatia delicata in care se afla compania, dupa ce negocierile cu firma indiana Mahindra&Mahindra s-au soldat cu un esec la sfarsitul lunii mai.

Negocierile pentru privatizarea companiei Tractorul au inceput in septembrie 2005, dupa ce AVAS a decis ca oferta Mahindra&Mahindra a fost superioara celei depuse de societatea romaneasca MYO-O. Statul a mai incercat de patru ori sa privatizeze societatea Tractorul. Ultimul posibil investitor, in anul 2004, a fost firma italiana Landini, unul dintre cei mai mari producatori de utiliaje agricole din lume, care s-a retras dupa ce statul roman a refuzat sa acorde o serie de facilitati, printre care si stergerea datoriilor.