Contractul a fost atribuit in urma unei licitatii, initiata in luna mai a anului trecut. "Proiectul vizeaza pentru cetatenii romani simplificarea depunerii si ridicarii de acte administrative referitoare la serviciile consulare prestate de Ministerul Afacerilor Externe, prin reteaua consulara externa, obtinandu-se astfel o diminuare a birocratiei. Pe termen lung, imbunatatirea datorata implementarii proiectului va duce la cresterea increderii cetateanului/mediului de afaceri in serviciile consulare furnizate de Ministerul Afacerilor Externe", se arata in caietul de sarcini al licitatiei, scrie Mediafax.

Cetatenii si mediul de afaceri vor avea acces direct la informatii consulare, indiferent de timp si spatiu, procedurile de rutina vor avea o durata mai redusa, iar problemele si cererile persoanelor fizice si juridice vor putea fi rezolvate rapid si interactiv, modulele propuse prin proiect avand un grad ridicat de actualizare a informatiilor de ordin consular, se mai spune in document. Denumit Sistem Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetateni (SIMISC), contractul a fost estimat initial la 40,5 milioane de lei, cu TVA. Siveco Romania a depus oferta impreuna cu Expert One Reserch.

La licitatie au mai depus oferte Insoft Development&Consulting si consortiile formate din Iqest Technologies, Computas IT Romania, Cloud Soft Technologies si Matrix Business Consulting, Matrix Business Consulting, Power Net Consulting, Compania de Consultanta pentru Investitii si Dezvoltare si Crucial Systems & Sevices, precum si Technology Network Services, Total Soft, Synotech Global Services Romania si Software Development & Consulting. Proiectul va fi finalizat la 12 luni de la data atribuirii contractului, conform caietului de sarcini, si va fi finantat din fonduri europene.