Astfel, circa 3,7 milioane lei vor fi alocate pentru plata serviciilor de consultanta pentru privatizare in cazul CFR Marfa, iar alte 1,5 milioane lei sunt fondurile necesare pentru plata serviciilor de evaluare in cadrul procesului de privatizare a companiei de transport feroviar de marfa. De asemenea, inca 200.000 lei vor fi alocati pentru reclama si publicitate in cadrul procesului de selectie a consultantului pentru privatizarea CFR Marfa, potrivit unui proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2015, scrie Mediafax.

In luna iunie, premierul Victor Ponta a declarat ca Guvernul a inceput negocierile cu mai multe companii, printre care Turkish Airlines, pentru vanzarea unui pachet de actiuni la TAROM, iar statul va pastra 51% din titluri daca investitorul va fi din afara UE sau va ceda majoritatea daca proprietarul va fi o companie europeana. Intrebat atunci de presa daca in cazul TAROM este o "afacere inchisa" deja cu Turkish Airlines, prim-ministrul a aratat ca negocierile pentru privatizare au inceput cu mai multe companii si ca nu este incheiata inca nicio intelegere. La inceputul lunii mai, Ponta, aflat in Golf, a anuntat ca Guvernul va incerca sa incheie un parteneriat cu operatorul aerian Qatar Airways pentru modernizarea aeroportului Otopeni si relansarea TAROM, avand discutii in acest sens si cu Turkish Airlines, Emirates si Etihad, aflate insa deocamdata doar intr-o faza exploratorie.

In ceea ce priveste CFR Marfa, autoritatile au anuntat in iunie ca strategia de privatizare ar putea fi schimbata, astfel incat 51% din actiunile companiei sa fie vandute pe bursa. In februarie, premierul Victor Ponta a anuntat reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, subiect asupra carora autoritatile romane au convenit cu reprezentantii FMI si ai Comisiei Europene. Privatizarea ar urma sa fie finalizata anul viitor, termenul fiind agreat cu institutiile internationale.

Guvernul a incercat in 2013 sa privatizeze CFR Marfa, prin vanzarea a 51% din titluri, insa procesul nu a fost finalizat, inclusiv pe fondul disputelor intre presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta. Seful Guvernului a cerut atunci ca vanzarea companiei sa fie reavizata de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, condus de Basescu, iar presedintele a solicitat ca Ponta sa isi asume raspunderea pentru privatizare. In iunie 2013, compania GFR, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, fusese declarata castigatoare in procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni. Tranzactia nu a fost finalizata insa, deoarece unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu s-a putut pronunta, din lipsa de timp, pana la termenul limita.