Rating-ul actual al CFR reflecta profilul financiar slab si dependenta de subventiile statului, cumulate cu pierderile operationale masive si nevoia de lichiditate pentru investitii, arata raportul S&P. Puterea financiara slaba a propriilor subsidiare, CFR Marfa si CFR Calatori, si competitia acerba cu alte moduri de transport reprezinta alti factori de risc, spun analistii S&P.
Importanta strategica a CFR SA pentru dezvoltarea Romaniei si pentru Romania in general, dar si faptul ca operatorul este integral controlat de stat compenseaza, intr-o oarecare masura, aceste riscuri, la fel si probabilitatea scazuta de privatizare si rolul important pe care compania is joaca in continuare in economie, declara analistii agentiei de rating.
"Ne asteptam ca Guvernul Romaniei sa isi mentina sprijinul pentru CFR, avand in vedere importanta companiei pentru economia nationala si rolul cheie pe care il joaca in modernizarea retelei de cai ferate a tarii", arata raportul S&P.
Capacitatea guvernului de a sprijini financiar compania este limitata de alocarile bugetare si nu poate garanta noile imprumuturi pe termen lung ale CFR, chiar daca guvernul a anuntat acest lucru. "Pozitia financiara a CFR ramane slaba, cu fluxuri de lichiditati foarte putine si volative", arata Korovin.
Potrivit datelor afisate de Agentia Natioala de Administrare Fiscala, CFR SA avea la finele lunii iunie datorii de 312,7 milioane lei la bugetul de stat.
Analistii agentiei internationale de rating Standard&Poor's (S&P) s-au aratat ingrijorati deja de capacitatatea CFR Marfa de a rambursa la timp, pana in decembrie 2007, imprumutul de 120 milioane euro contractat pe pietele externe, desi statul roman a asigurat ca va ajuta operatorul de cai ferate, a informat un alt raport S&P.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: