Hamé detine pozitii puternice in Cehia si Slovacia la categoriile pate, mancare preparata, ketchup, legume conservate, gemuri si mancare pentru copii. Cele mai cunoscute branduri ale Hamé includ Hamé, Majka, Znojmia si Otma. Hamé are prezente puternice si in Romania, Ungaria si Rusia.

"Categoriile oferite de Hamé sunt bine-cunoscute pentru Orkla si vor completa si intari categoriile existente. Prin aceasta tranzactie, Orkla devine unul dintre principalii jucatori pe piata alimentelor din Europa Centrala", a declarat presedintele Orkla, Peter A. Ruzicka, intr-un comunicat.

Activele Orkla in Europa Centrala includ Orkla Foods Romania, Vitana (Cehia si Slovacia) si Felix Austria.

"Prin Vitana si Hamé, Orkla devine un furnizor atractiv pentru comertul cu alimente din Cehia si Slovacia, iar tranzactia va consolida si operatiunile din Romania. O pozitie mai puternica in Europa Centrala va asigura ca Orkla este bine pozitionata pentru a continua dezvoltarea pe aceste piete", a declarat Atle Vidar Nagel-Johansen, vicepresedinte executiv si CEO al Orkla Foods.

Hamé are circa 2.400 de angajati si 10 centre de productie. Sediul central al companiei este in Kunovice, in sud-estul Cehiei. Compania este detinuta de Decapterus, o companie holding inregistrata in Luxemburg.

Citeste si:

Hamé detine in Romania o fabrica la Caracal. Hamé Romania estimeaza o crestere a vanzarilor cu 10% in acest an fata de anul trecut, cand a inchis cu o cifra de afaceri de 16,4 milioane de euro. Desi vanzarile companiei au crescut in ultimii doi ani, compania si-a adancit pierderile nete in 2014, terminand cu un minus de 2 milioane de euro ( 8,8 mil, lei), confom datelor de pe mfinante.ro. Compania avea anul trecut peste 200 de angajati.

Pretul de vanzare de 175 de milioane de euro, excluzand datoriile, va fi finantat prin intermediul facilitatilor de credit aflate deja la dispozitia Orkla.

Acordul necesita aprobarea autoritatilor de reglementare in domeniul concurentei. Orkla este prezenta in Romania din anul 2002, prin achizitia de-a lungul timpului a mai multor companii locale (Topway, Ardealul, Royal Brinkers), si detine fabrici in Bucuresti, Covasna si Iasi, unde lucreaza peste 400 de angajati.

Pe piata locala, compania detine noua branduri in segmentul retail, Ardealul, Bunatati de la Bunica, Fruhstuck, Holland, LaMinut, Linco, Tomi, Unirea si Wiesana, care acopera mai multe categorii de produse, de la pate la conserve de carne, mustar, sosuri, creme de hrean, margarina, ketchup, aluaturi congelate. Compania comercializeaza in Romania peste 80 de produse, in diverse gramaje.

Pe segmentul B2B, in categoria ingredientelor de panificatie si cofetarie, Orkla comercializeaza produse industriale sub patru branduri, Selecta, Paticrem, Accento si Credin, iar pana in prezent au fost lansate pe piata peste 100 de produse specifice acestui segment.