Cele mai importante perioade pentru companie sunt cele ale sarbatorilor de iarna si de Paste, cand vanzarile Vascar cresc cu 30% in magazinele de tip supermarket si cu 100% in cele specializate, adica cele de tip macelarie.

„Luna decembrie este diferita fata de celelalte luni ale anului. Astfel, daca in prima parte a lunii vanzarile sunt influentate de consumul ridicat de produse de post, perioada urmatoare este marcata de consumul produselor traditionale specifice Sarbatorilor: toba, carnati, caltabosi, lebar, pastrama, muschi, sunculita taraneasca”, explica Ciuburciu.

De asemenea, valoarea bonului depinde intr-o mare masura de amplasarea si tipul magazinului.

Valoarea unui bon creste cu 30-50%

„In perioada Craciunului si Pastelui se observa o crestere a valorii bonului intre 30 si 50 % in functie de tipul magazinului (specializat sau market), dar si o crestere a numarului de bonuri”, adauga managerul de marketing al Vascar.

Vascar este o compania infiintata in 1984, la Vaslui, care proceseaza si comercializeaza preparate din carne, pateuri, conserve din carne si mancaruri la cutie sub marcile Vascar si Moldova in bucate. Pentru Vascar lucreaza peste 300 de angajati: personal administrativ, retail (reteaua de magazine proprii), vanzari, producti (fabrica). Cei mai multi salariati lucreaza in magazine.

Compania detine o fabrica de procesare care acopera cresterea planificata pentru anul viitor, insa managementul isi doreste sa extinda sectia de ambalare.

Vor sa deschida 5 magazine in 2016

Producatorul de care isi distribuie produsele prin 18 magazine proprii in regiunea Moldovei (Vaslui, Iasi, Barlad, Husi, Piatra Neamt, Roman, Galati, Tecuci). „Planul de dezvoltare pentru 2016 si pentru anii urmatori include deschiderea a minim 5 magazine, investitiile necesare urmand a fi stabilite in functie de amplasament. Ne dorim sa ajungem in cat mai multe orase importante din Romania”, spune Ciuburciu.

O parte din produsele Vascar si Moldova in bucate sunt distribuite la nivel national, in hypermarket-uri. De asemenea, compania produce preparate “marca proprie” pentru Kaufland, Carrefour, Mega Image si Lidl, vanzarile din magazine insemnand in jur de 12% din cifra de afaceri a companiei.

Citeste si:

Cu o cifra de afaceri de aproape 60 de milioane de lei in 2014, Vascar este unul dintre pincipalii producatori de preparate din carne din Romania.
“Cifra de afaceri a companiei la finalul lui 2015 este de aproximativ 60 milioane lei. De la un an la altul, Vascar a inregistrat o crestere constanta, dar ponderata a business-ului, de aproximativ 5%. Pana la finalul anului 2017 ne propunem dublarea cifrei de afaceri, deschiderea de noi magazine proprii la nivel national si extinderea constanta a gamelor de produse”, spune Vlad Ciuburciu.

Pentru anul viitor producatorul mizeaza pe o crestere cu 35% a cifrei de afaceri.

Cresc vanzarile de produse premium

Compania are in portofoliu doua categorii de produse: conserve si preparate din carne. „Daca ne referim la export merg foarte bine mancarurile la cutie din gama Moldova in Bucate: sarmalute, chiftele cu sos, ciolan cu fasole,ciorba radauteana. Pe piata interna produsele cele mai vandute din gama de conserve sunt pateurile urmate de mancarurile la cutie. De exemplu „Ciolanul cu fasole” din gama Moldova in Bucate este foarte bine vandut. De asemenea exista o tendinta de crestere a vanzarilor produselor premium”, afirma oficialul Vascar.

Piata locala de preparate de carne este estimata la aproximativ 130 000 tone pe an, iar compania are o cota de piata de 2,5% la preparate; 3,8 la pateu si 6,3% la mancare la cutie.

“Consumul de preparate este in crestere cu 8,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, crestere datorata de scaderea preturilor la raft ca urmare a reducerii TVA-ului si cresterii puterii de cumparare; In ciuda acestor curente noi, romanii raman mari consumatori de carne”, mai spune Ciuburciu.

Printre principalii jucatori pe piata locala de preparate din carne se numara Cris-Tim, Caroli Foods, Aldis, Elit si Scandia.