Comertul modern romanesc a bifat, in decembrie 2013, o premiera: cora a deschis primul hipermarket online din tara cu servire direct in masina. Altfel spus, clientii consulta oferta de produse online, isi trimit lista de cumparaturi, iar cand ajung la hipermarket, produsele le sunt incarcate in masina.

Serviciul coradrive a ajuns in prezent la o medie de peste 50 de comenzi pe zi, cosul mediu de cumparaturi depasind 220 de lei, potrivit datelor transmise anterior de companie.

In prezent, ”cosul de cumparaturi la coraDrive este, in medie, de trei ori mai mare decat cel din magazin, un raport generat in primul rand de faptul ca este mult mai comod sa comanzi online, iar cumparaturile sa fie ridicate ulterior din magazin sau sa iti fie livrate acasa”, arata retailerul, intr-un raspuns la o solicitare News.ro.

Initial, clientii care cumparau produsele online, prin intermediul coradrive.ro, le ridicau ulterior din magazin, dar din decembrie 2014, retailerul a lansat si optiunea de comanda online cu livrare la domiciliu, printr-un parteneriat cu firma de curierat TNT Romania. Comanda minima este 50 lei, iar costul transportului este de 15 lei.

Acum, peste 60% din comenzile de pe platforma e-commerce sunt cu livrare la domiciliu, potrivit datelor companiei. Clientii coradrive cumpara, in special, apa, bauturi, produse proaspete, cum sunt fructele, legumele, carnea sau lactatele, dar si detergenti.

”Pana la inceputul acestei luni a functionat un singur punct drive, la cora Lujerului, lansat in 3 decembrie 2013, din aprilie 2016 sunt patru puncte coradrive, in toate cele patru hipermarketuri din Bucuresti - Pantelimon, Lujerului, Sun Plaza si Alexandriei”, potrivit sursei citate.

Citeste si:

In total, coraDrive a avut peste 10.000 de clienti, din Bucuresti si zonele limitrofe, iar obiectvul retailerului este ”extinderea cat mai rapida a serviciului la nivelul intregii tari, astfel incat oricine sa fie la un click distanta de produsele favorite din magazinele cora”, arata aceleasi date.

Primul punct coraDrive din afara Bucurestiului va fi in Constanta, la cora Bratianu, mai spun reprezentantii companiei. Reteaua de hipermarketuri cora a incheiat 2014 cu o cifra de afaceri de peste 380 de milioane de euro, si a avut pierderi de circa 5,5 milioane euro, in crestere de la 3,2 milioane euro, cat au fost pierderile inregistrate in 2013, potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor.

cora Romania opereaza 11 hipermarketuri, atat in centre comerciale proprii, cat si in spatii inchiriate, dintre care patru in Bucuresti si sapte in provincie, la Ploiesti, Cluj Napoca, Baia Mare, Drobeta Turnu Severin, Constanta (doua magazine) si Bacau. Retailerul este controlat gigantul belgiano-olandez Ahold-Delhaize, care mai opereaza pe piata locala si o retea de 456 supermarketuri in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Brasov, Targoviste si alte orase din tara, sub marcile Mega Image (210), Shop&Go (244) si Gusturi Romanesti (2).

In piata locala, retailerul francez Carrefour a fost insa primul mare retailer din comertul modern din Romania care a deschis, la sfarsitul lui iulie 2013, un magazin virtual cu livrare la domiciliu pe partea de produse alimentare si de larg consum (fructe, legume, carne, peste, lactate, oua, patiserie si panificatie, bacanie si bauturi etc.).

Si Metro activeaza online pe partea de birotica, Mega Image a dezvoltat o platforma e-commerce impreuna cu eMag, iar Selgros a intrat in comertul online printr-un parteneriat cu platforma de servicii de aprovizionare online megamarket.ro, prin care livreaza direct clientilor peste 11.000 de produse alimentare si nealimentare.

Dar cel mai recent anunt a fost facut de retailerul german Kaufland, liderul comertului modern local, care vrea sa-si lanseze operatiunile online pana in 2017, pentru care va dezvolta un departament special, potrivit planetretail.net, care citeaza publicatia germana Lebensmittel Zeitung.