Toneli Holding, unul dintre cei mai mari producatori de oua din Romania, va atinge anul acesta afaceri de 120 mil. lei (circa 27 mil. euro), estimand o productie totala de 250 milioane de oua, a declarat pentru wall-street.ro Tony Khoury, CEO-ul companiei.

In afacerile grupului exporturile detin o pondere de 14%, in timp ce vanzarile in comertul modern reprezinta 80% din business, iar comertul traditional 6%. Cele mai importante piete pentru export sunt Bulgaria, Suedia si Italia.

Una dintre tendinte observate anul acesta in piata de profil este orientarea, din ce in ce mai mare, a consumatorilor romani spre oua ambalate in cantitati mai mici.

„Spre deosebire de cofraje de 30 de oua de exemplu, caserolele de 10, 6 sau chiar 4 oua permit o alimentatie bazata pe produse foarte proaspete. Conform datelor furnizate de Uniunea Crescatorilor de Pasari din Romania (UCPR), la nivelul anului 2015 avem un consum mediu de 250 de oua/capita la nivel intern si la nivel european o medie de 230 de oua/capita”, afirma Tony Khoury.

Un impact deosebit l-a avut si legea 321, care a intrat in vigoare in luna iulie a acestui an, mai spune Khoury.

„Intrarea in vigoare in iulie a unui nou set de reguli ce impune modificarea contractelor in derulare la acel moment a fost de natura a genera noi negocieri referitoare la termene de plata pentru podusele alimentare proaspete, la preturi nete, fiind interzise de lege facturarea de taxe si servicii. Modificarea cadrului legislativ a fost necesara avand in vedere relatia dezechilibrata intre producatori si marile magazine, chiar si asa, facand o comparatie cu situatia din alte state europene nu putem sa nu constatam ca inca mai sunt multe de facut”, crede CEO-ul Toneli.

Potrivit acestuia, in conditiile in care Romania are o productie de oua de 105,2% fata de nevoia de consum interna, cantitate la care se adauga importurile, piata de profil este „extrem de provocatoare”.

„Amintim faptul ca incepand cu anul 2012, la nivel UE s-au impus noi masuri de bunastare a pasarilor, fapt ce a generat necesitatea unor investitii majore in facilitati. La acel moment, producatorii polonezi de oua au obtinut o derogare de la aplicarea acestor noi masuri, cu conditia ca ouale produse in custi neimbunatatite sa fie comercializate doar pe piata nationala a Poloniei. Aceasta conditie nu este intodeauna respectata, motiv pentru care suntem nevoiti sa concuram in acest mediu distorsionat”, spune Tony Khoury.

El ofera drept exemplu faptul ca pe piata romaneasca oul provenit din Polonia este achizitionat la un pret inferior costului de la poarta fermei.

In perioada ianuarie-iunie 2016 pretul oului la poarta fermei in Romania a fost de 0,24 lei/ou, la poarta fermei in Polonia a fost de 0,35 lei/ou, insa pretul mediu de import al oualor din Polonia a fost de 0,28 lei/ou, si in perioade promotionale chiar de 0,15-0,18 lei/ou. Facem mentiunea ca pretul la poarta fermei nu include costurile cu sortarea, ambalarea si transportul. De asemenea, am facut numeroase apeluri si solicitam in continuarea interventia autoritatilor statului in vederea verificarii si controlarii oualor importate in Romania, dupa aceleasi rigori ca si in cazul oualor produse intern”, a mai punctat Khoury.

In perioada 2009-2016 bugetul de investitii depaseste 36,5 mil. euro. Grupul are aproximativ 500 de angajati care lucreaza in punctele de lucru din judetele Arges, Ialomita, Dambovita si Teleorman. Din 2014, Toneli este furnizorul cu care colaboreaza pe plan local lantul de restaurante McDonald’s.

Grupul Toneli are 15 ferme in toata tara, deservite de centrul nostru de ambalare, care are o capacitate de 1,5 milioane oua pe zi, iar depozitul poate gazdui aproape 10 milioane de oua. Principalul competitor pe piata de profil este Avicola.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri