Mercator a incheiat la inceputul lunii iunie un acord de preluare a lantului de magazine M-Rodic, care prevedea finalizarea tranzactiei inainte de 31 octombrie. in urma achizitiei M-Rodic, compania slovena va avea o cota de 8% din piata sarba, unde detine deja trei hypermarketuri.

Potrivit contractului incheiat, Mercator va mai cumpara 12% din M-Rodic in anul 2008, iar restul de actiuni va fi achizitionat in 2009, la un pret ce va fi stabilit in functie de performantele investitiei in urmatorii doi ani. Pretul final al companiei sarbe va fi situat intre 137 de milioane de euro si 177 de milioane de euro, potrivit Mercator.

Compania slovena a anuntat, in urma cu cateva luni, ca este in cautarea de parteneriate strategice pentru a-si mari cota de piata in Croatia, Bosnia si Serbia. De asemenea, reprezentantii Mercator au declarat ca vor sa se extinda dupa 2010 in Romania, Bulgaria, Macedonia si Albania.

Citeste si:

Cifra de afaceri a companiei slovene in primul semestru al anului a fost de 940 de milioane de euro, in crestere cu 16,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar profitul Mercator a fost de aproximativ 17 milioane de euro, similar celui obtinut in perioada corespunzatoare din anul 2005.

In Romania activeaza deja grupurile Metro (23 magazine deschise), Billa (20 magazine), Cora (doua magazine), Rewe (Selgros- 10 magazine), XXL (5 magazine), Penny Market (16 magazine), Profi (24 magazine), Carrefour (7 magazine), La Fourmi (11 magazine), Artima (16 magazine) si Kaufland (9 magazine).

Alti giganti ai industriei, precum Tesco sau Wall-Mart si-au aratat interesul de a investi pe piata romanesca. Auchan va inaugura de asemenea anul acesta primul sau magazin in tara noastra, planurile pentru constructia celui de al doilea fiind deja stabilite.