Pirelli construieste in Romania o noua fabrica de cauciucuri, asemanatoare celei din Carlisle (Marea Britanie), salariile personalului fiind reduse la o cincime din nivelul de salarizare a englezilor. In pofida asigurarilor date de companie, conform carora deschiderea noii fabrici nu reprezinta o amenintare pentru unitatea din Carlisle, informatia a alimentat sentimentul de teama provocat de costurile scazute ale mainii de lucru din tarile Europei de Est, care reprezinta o amenintare la adresa securitatii pe termen lung a companiilor vest-europene.

Directorul companiei Pirelli a confirmat informatia, la o saptamana dupa ce o unitate producatoare de centuri de siguranta din cadrul uzinei din Carlisle a fost transferata in Romania, unde muncitorii primesc un salariu de 80 de lire sterline pe luna, comparativ cu salariile practicate in Marea britanie, care ajung pana la 1.000 de lire lunar.

Noua unitate de productie din Romania va fi de dimensiunile fabricii Pirelli din Cummersdale, localitate situata langa Carlisle.
Pentru inceput va produce 4,5 milioane de cauciucuri pe an, dar, spre deosebire de unitatea din Carlisle - care este specializata in productia de cauciucuri pentru piata industriei constructoare de autovehicule, fabrica din Romania va produce intreaga gama de cauciucuri Pirelli. John Nixon, directorul de logistica si productie al fabricii din Carlisle a declarat ca unitatea din Romania va incepe sa functioneze la sfarsitul anului viitor.

"Muncitorii vor primi salarii de cinci ori mai mici decat cele platite in Europa, si asta pentru ca Romania nu este inca parte efectiva a Europei. Acolo poti angaja oameni cu doar 200 de euro pe luna. In acest moment nu banii sunt principala noastra preocupare" a declarat Nixon. Intentia companiei nu este de a reduce volumul de productie al unitatii din Carlisle.
Compania deruleaza negocieri pentru deschiderea unei unitati in China.
Nixon a precizat ca piata chineza detine un potential enorm si este o piata in plina evolutie pentru tipurile de cauciucuri produse de Pirelli, mai ales in conditiile in care, pe piata americana, compania asigura mai putin de un procent din necesarul de cauciucuri destinate vehiculelor utilitare. "Unitatea din Carlisle trebuie sa ramana competitiva, iar proiectul de constructie a unei uriase turbine eoliene care sa genereze energia electrica de care are nevoie uzina, a fost «vital» pentru viitorul uzinei" a declarat Nixon.
Daca va fi aprobat, proiectul va determina o reducere a costului de energie in valoare de 250.000 de lire sterline pe an timp de 10 ani.

Citeste si:

"Unitatea din Romania face parte din proiectul companiei de dezvoltare a productiei de cauciucuri.
Cresterea volumului de productie va duce la cresterea volumului de vanzari care nu este acoperit in acest moment, iar construirea unor fabrici in tarile cu mana de lucru ieftina contribuie la buna dezvoltare a companiei."

Cu o saptamana in urma, 44 de muncitori romani au fost adusi la uzina din Carlisle pentru un program de pregatire de trei luni. Romanii sunt asistati chiar de cei care isi vor pierde locurile de munca datorita deciziei de transferare a productiei la unitatea din Romania.

Compania a declarat ca aceasta decizie contribuie la reducerea costurilor, mentinand in acelasi timp nivelul de competitivitate al fabricii britanice.