Pentru 2007, oficialii grupului estimeaza o rata de crestere a pietei regionale de aproximativ 5-7%. Mobexpert estimeaza o crestere a cifrei sale de afaceri la nivel regional in linie cu evolutia pietei, estimata la 10%, pana la aproximativ 160 milioane de euro. Aceasta estimare este corelata cu o dinamica accentuata a sectorului imobiliar, considerandu-se ca dezvoltarea exploziva a proiectelor de locuinte adresate segmentului mediu si mediu-inalt va atrage dupa sine o crestere direct proportionala a cererii de mobilier.

Pe de alta parte, estimarile iau in considerare si cresterea economica regionala aflata pe un trend ascendent. Mobexpert va continua sa-si consolideze pozitia in regiunea balcanica si are in vedere o crestere a livrarilor catre piata regionala. Exporturile pe pietele vest europene se vor mentine la un nivel asemanator celui de anul trecut, Mobexpert concentrandu-se insa pe livrarile la nivel regional.

Investitiile totale ale grupului pentru 2007 sunt estimate la 12 milioane de euro, cea mai mare parte a acestora urmand sa fie alocate deschiderii hipermagazinului de la Sofia si demararii constructiei a patru noi hipermagazine in tara la Bucuresti, Suceava, Ploiesti si unui al patrulea, a carui locatie va fi stabilita in al doilea trimestru.

O alta linie de investitii va fi directionata spre consolidarea si extinderea departamentului intern de design. Grupul Mobexpert va investi, de asemenea, in dezvoltarea liniilor tehnologice din fabrici, proiect caruia ii va fi alocata o suma anuala de aproximativ doua milioane de euro.

Ce tip de mobilier prefera romanii?

Peste 80% din vanzarile Mobexpert din anul 2006 au fost realizate in segmentul definit de stilul contemporan. In cadrul acestei categorii se inscriu colectiile urban, etnic-chic, natural si cele care definesc tendintele viitoare. Restul de 20% au fost vanzari din categoria clasic, un segment care se pastreaza in aceasta proportie in ultimii ani.

Citeste si:

„Clientii nostri sunt persoane cu o viata activa, putin timp liber si cu un gust educat. Ei se incadreaza in categoria celor cu venituri medii si mari, sunt pretentiosi si opteaza pentru stilurile aflate in moda si pe piata occidentala”, spune Dan Sucu, presedintele Grupului Mobexpert care a declarat ca studiul realizat este menit sa asigure armonizarea ofertei grupului cu dorintele clientilor.

Mobexpert a derulat in 2006 o analiza care arata o deplasare a optiunilor clientilor Mobexpert catre categoriile medii si inalte. Astfel, peste 60% din totalul vanzarilor a fost realizat in segmentul superior de pret, distributia vanzarilor pe categorii de pret fiind completata de 25% in segmentul mediu si respectiv 15% in segmentul de pret mai scazut.

Studiul arata, deopotriva, preferinta clientilor Mobexpert pentru serviciile asociate propuse de companie. Peste 80% din cumparatori prefera ca mobila pe care au achizitionat-o sa le fie livrata acasa, gata montata, de catre echipele specializate ale companiei.

Pentru anul in curs, Grupul Mobexpert anticipeaza ca segmentarea pietei de mobilier se va adanci, clarificandu-se la nivelul ofertelor directiile economice, de tip „do-it-yourself”, directiile dedicate publicului cu venituri medii si mari si cele destinate categoriei lux. Este probabila si definirea unor directii de specializare pe tipuri de utilizare: mobilier pentru baie, living, bucatarii etc.

In ceea ce priveste stilul, specialistii Grupului considera ca vor continua sa domine formele simple, minimaliste, liniile drepte, detaliile putine. Ca material, anul acesta va revine in forta nucul care, dupa ce s-a aflat in tendinte in ultimii doi ani, este probabil sa genereze volume mai mari in 2007.