Astfel, incepand cu acest weekend toti cei care vor trece pragul magazinului IKEA duminica se vor putea bucura de inca doua ore in plus pentru programul lor de cumparaturi. Decizia de a extinde orele de program din timpul weekendului vine in intampinarea vizitatorilor carora magazinul IKEA doreste sa le ofere o experienta la cumparaturi ”prelungita” si timp suficient pentru a testa produsele, a alege in voie si pentru se relaxa pe parcursul vizitei in magazin.

Producatorul suedez a deschis primul magazin din Romania in zona bucuresteana Baneasa, in luna martie a acestui an. Potrivit lui Lloyd, IKEA va realiza in 2007, o cifra de afaceri de 40 milioane euro si va pastra aceeasi politica de marketing pe care o practica in intreaga lume. Astfel, clientii romani vor beneficia de reduceri de pret la produsele care prezinta mici defecte fata de modelul original.

Magazinul pentru care suedezii au investit peste 25 milioane euro are o suprafata de 26.000 metri patrati si ofera consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei. Magazinul este aprovizionat in proportie de 10% cu articole din ceramica si textile de la furnizori din Romania. Magazinul cuprinde un showroom de mobila, un departament de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii si zone pentru servit masa.

Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia. Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara. In 2006, pe toate cele 4 continente unde exista magazine, numarul total al vizitatorilor a fost de 500 de milioane, iar numarul total al cataloagelor distribuite in anul respectiv de 174 de milioane. Asemeni celorlalte magazine IKEA din lume, magazinul din Romania este operat prin sistem de franciza de catre firma Moaro Trading S.R.L., in baza acordului cu Inter IKEA Systems B.V., detinatoarea conceptului IKEA si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza.