“Pentru anul 2008 vizam o cota de piata de peste 30% pe piata de produse antiobezitate definita, ceea ce ar corespunde unor vanzari de aproximativ 4 milioane de lei. Dorim sa crestem numarul de pacienti tratati corect de la 8.000 pana la sfarsitul anului 2007, la 20.000 pana la finele lui 2008”, a declarat Cosmin Boie, manager in cadrul companiei Zentiva.

Boie a precizat ca Romania este o piata relativ stabia in ceea ce priveste riscurile pe care le presupune disciplina platilor la medicamente. “In Cehia, Zentiva este numarul unu in topul producatorilor de medicamente, iar aceasta se datoreaza faptului ca acolo exista o prescriptie medicala a brand-ului, si nu a genericelor, asa cum se intampla in Romania. La noi, trebuie sa promovezi molecula si nu brand-ul”, a mai spus managerul de la Zentiva.

In privinta previziunilor pentru piata interna a produselor antiobezitate, reprezentantii Zentiva declara ca tendinta este de crestere, in conditiile in care consumul de produse fara prescriptie medicala (OTC) scade pe masura ce pacientii sunt mai bine informati.

Citeste si:

“Anul viitor, cifrele vor continua sa cresca pentru medicamentele cu prescriptie medicala, mai ales in ceea ce priveste volumul de vanzari si numarul de pacienti tratati. Scopul nostru este sa avem 6.000 de pacienti pe luna noi din cei 4 milioane afectati de obezitate”, a explicat Boie.

In trimestrul al doilea, producatorul de medicamente a afisat un profit net de 3,12 milioane de lei, de 2 ori mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Zentiva N.V., companie farmaceutica internationala, este cotata la Bursele de Valori din Praga si din Londra, cel mai mare actionar fiind Sanofi-Aventis (24,9%). Compania Zentiva SA Romania a fost contruita pe bazele Uzinei de Medicamente Bucuresti, infiintata in anul 1962. In anul 1998, denumirea societatii devine Sicomed SA.