Aceste masuri au fost luate in urma constatarii unor "inadvertente in ceea ce priveste comunicarea dintre reprezentantii companiei si pasagerii cursei aflati pe Aeroportul Heathrow din Londra, precum si in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de pregatire a aeronavei pentru zbor pe Aeroportul Henri Coanda Otopeni", in operarea cursei RO391 din data de 23 decembrie 2007, precizeaza comunicatul.

De asemenea, agentiile de handling (degivrare) si catering au fost notificate pentru intarzierile provocate in deservirea cursei Tarom.

Astfel, ca masuri de amendare a procedurilor, a fost adaugat un responsabil de operatiuni pe fiecare tura, care sa monitorizeze buna evolutie a curselor si se va initia o analiza a procedurilor de criza din Manualul de Criza al companiei, cu simulari de situatii de criza si imbunatatirea sistemului de comunicare deficitar din cadrul companiei. Aceste proceduri sunt prevazute pentru primul trimestru al anului 2008, tinand cont ca sunt proceduri de amploare ce necesita o foarte buna organizare, mentioneaza sursa citata.

Cursa RO391 din 23 decembrie 2007 a fost programata conform orarului de operare al companiei Tarom cu decolare la ora 09.55, ora locala Bucuresti, pe ruta Bucuresti - Londra. Cursa a avut un numar de 71 de pasageri pe tronsonul Bucuresti - Londra si 205 pasageri pe tronsonul Londra-Bucuresti.

Decolarea de pe Aeroportul Henri Coanda Otopeni a avut loc la ora 22.30 din cauza conditiilor meteo de pe Aeroportul din Londra care au generat o realocare a sloturilor pentru toate zborurile operate pe respectivul aeroport.

Citeste si:

Compania TAROM a acordat compensatiile obligatorii prevazute in Regulamentul European EC 261/2004 pentru curse care se desfasoara pe distante de peste 3500 km. Singurii pasageri a caror calatorie pe ruta interna va fi rambursata sunt cei 16 pasageri spre Suceava si cei 10 pasageri spre Iasi al caror transport nu a putut fi asigurat datorita conditiilor meteo dificile si a imposibilitatii gasirii mijloacelor de transport terestru.

Pasagerii pentru ruta de Cluj si un pasager pentru ruta Baia Mare au fost rerutati in data de 24 decembrie 2007 pe cursa Bucuresti - Cluj RO651. Ministerul Transporturilor mai precizeaza in comunicat ca Regulamentul EC 261/2004 prevede ca, in cazul curselor anulate din motive care nu depind de transportator, acesta nu este obligat sa plateasca compensatii pasagerilor, ci doar sa le ofere acestora, la alegere, rambursarea sumelor platite pentru achizitionarea biletelor sau rerutarea pentru o data ulterioara, agreata de pasager.

"Desi conditiile meteo din data de 23 decembrie 2007 puteau conduce la decizia anularii cursei RO 391/2 (decizie luata de o mare parte a operatorilor de pe aeroportul din Londra HRW ale caror sloturi au avut o intarziere mai mare de 5 ore), Compania Tarom a decis totusi operarea cursei RO391/2 pentru a putea asigura prezenta pasagerilor la destinatie cu ocazia Sarbatorilor de Craciun. In aceste conditii, compania Tarom nu a oferit pasagerilor optiunile de cazare, rambursare, respectiv rerutare mentionate in Regulamentul 261/2004, deoarece s-a insistat foarte mult pe operarea cursei respective, nepunandu-se in nici un moment problema anularii acesteia.

Compania TAROM considera ca decizia operarii cursei a fost una corecta, desi au avut loc o serie de incidente ca urmare a conditiilor meteorologice nefavorabile care au ingreunat operarea", informeaza MT.