Vanzarile Terapia Ranbaxy, parte a grupului farmaceutic indian Ranbaxy Laboratories, au scazut cu 14% in prima jumatate a anului in curs.

Astfel, in primul semestru al acestui an vanzarile Terapia Ranbaxy s-au cifrat la doar 57 de milioane de dolari, in comparatie cu 66 de milioane de dolari obtinute in aceeasi perioada a anului trecut, principala cauza invocata de oficialii companiei fiind reformele medicale care au avut loc in sistemul medical romanesc.

Vanzarile din cel de-al doilea trimestru al acestui an au inregistrat insa o crestere de 17% in comparatie cu primele trei luni ale anului: daca in primul trimestru vanzarile au ajuns pana la valoare de 26 de milioane dolari, in cel de-al doilea acestea s-au cifrat la 31 de milioane dolari.

La nivel mondial, vanzarile grupului indian in prima jumatate a anului s-au cifrat la 849 milioane de dolari, ceea ce inseamna o crestere de 13% fata de anul 2007 cand valoarea vanzarilor a ajuns la ajuns la 750 de milioane de dolari. Pietele dezvoltate au inregistrat o crestere cu 14%, in timp ce pietele emergente au contribuit cu 10 procente la cresterile inregistrate de grup la nivel mondial. Pe plan european insa, s-a inregistrat un declin de 4%, de la 179 de milioane de dolari in prima jumatate a lui 2007 la 172 de milioane de dolari la jumatatea acestui an.

Ranbaxy Laboratories, cel mai mare producator de medicamente din India, a preluat, in luna martie 2006, de la fondul de investitii Advent International, un pachet de actiuni reprezentand 96,7% din actiunile Terapia Cluj-Napoca, pentru 324 milioane de dolari.

Grupul A&D Pharma, cel mai mare distribuitor si retailer de pe piata romaneasca, a raportat pentru prima jumatate a acestui an un declin cu 92% a profitului net, care a scazut de la valoarea de 11,9 milioane de euro in primul semestru din 2007 la 954.000 de euro in primele 6 luni ale acestui an.

Citeste si:

Potrivit oficialilor companiei aceasta scadere este cauzata in principal de neactualizarea cursului de schimb valutar la calculul pretului medicamentelor importate, corelat cu volatilitatea ratei de schimb euro/RON. In comparatie cu aceeasi perioada a lui 2007, compania a inregistrat in prima jumatate a anului o crestere cu 28 de procente a vanzarilor consolidate, ajungand la valoarea de 254,1 milioane de euro.

Vanzarile pe divizia Wholesale au crescut cu 41%, cifrandu-se la 159,2 milioane de euro, pe cea de Sales & Merketing cresterile rapoartate au fost de 14%, ajungand la valoarea de 48 milioane de euro, in timp ce vanzarile pe divizia de retail au ajuns la 71,3 milioane de euro, in crestere cu 27% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Marja operationala realizata in prima jumatate a lui 2008 a scazut cu 35%, profitul brut fiind de 10,7 milioane de euro in primele 6 luni ale anului in comparatie cu cele 16,501 milioane de euro obtinute in primul semestru din 2007.

"Pentru viitor prioritatile noastre sunt indreptate catre produsele non-pharma. Referitor la investitii, acestea se axeaza pe trei planuri: upgradarea logistica, remodelarea conceptului Sensiblu si deschiderea de locatii noi si schimbarea sistemului informatic”,
a declarat CEO A&D Pharma, Dragos Dinu.

Pentru cea de-a doua jumatate a anului 2008, A&D Pharma va continua strategiile de consolidare a fiecarei linii de business in parte. Pe partea de Sales & Marketing, focusul va fi pe obtinerea unei margini de profit superioare si diversificare portofoliului de produse (cu prioritate in aria OTC, cosmetice si dermo-cosmetice, pentru a contrabalansa marginile mici din zona medicamentelor) si a consolidarii extinderii regionale incepute.

"Asistam la modernizarea farmaciilor Sensiblu, care a inceput deja. Trendul este catre "prestige", in functie de zona. Am inchis unele farmacii Sensiblu, pentru ca acestea chiar ramaneau in afara traficului, dar am deschis altele. Printre cele inchise se numara farmacii din orase Galati, Bucuresti, Iasi sau Odorhei. Totul depinde de profitabilitate. In prezent suntem prezenti in 53 de localitati", a spus Dragos Dinu.

In ceea ce priveste segmentul de Wholesale, Mediplus va compensa presiunea existenta asupra marginilor prin oferirea de servicii aditionale farmaciilor, diversificarea portofoliului de clienti si produse, optimizarea costurilor si eficientizarea operatiunilor de logistica. Divizia de retail reprezantata de lantul de farmacii Sensiblu, se va concentra pe servicii personalizate pentru clientii sai, pe cresterea profitabilitatii farmaciilor, precum si pe extinderea portofoliului de marci in general si a celor proprii in special.

A&D Pharma Holding N.V este o societate olandeza de tip hoding care controleaza A&D Holdings S.R.L., cea mai mare activitate integrata de distributie, servicii de vanzare si marketing precum si vanzarea cu amanuntul a produselor farmaceutice din Romania.