Consumul de miere din Romania a crescut cu 50% in ultimii doi ani pe fondul dezvoltarii numarului de retele de magazine specializate, dar si a numarului ridicat de consumatori care cauta produse naturale.
"Consumul de miere in Romania a crescut in ultimiii doi ani cu 50% ajungand la 400 grame pe cap de locuitor", a declarat, citat de NewsIn, directorul Apidava, Victor Mates.

Potrivit directorului Apidava, acest lucru s-a datorat cresterii numarului de consumatori care cauta produsele naturale, a cresterii numarului de retele de magazine specializate dar si a campaniei de reducere a consumului de sare, zahar si grasimi.

Cresterea consumului intern a facut ca volumul de miere exportata sa scada. "Daca in anii trecuti la export mergea peste 80% din cantitatea de miere produsa in Romania, anul acesta cantitatea se ridica la 50% din productie", a mai spus Victor Mates.

Tarile in care Romania exporta sunt Germania, Italia, Polonia, Spania dar si tari din afara Uniunii Europene Singapore, Canada si Japonia, unde anul acesta exportul a depasit un milion de euro.

Directorul general al Asociatiei Crescatorilor de Albine din Romania, Constantin Popa, a declarat ca productia medie din Romania pentru 2008 este de 18 mii tone, in crestere fata de anul trecut cand s-au realizat 13 mii tone. "2008 a fost un an normal cu o productie slaba la mierea de salcam, buna la mierea de tei si acceptabila la floarea soarelui", a spus Constantin Popa.

Potrivit acestuia, exporturile de anul trecut s-au ridicat la 6.800 tone miere, iar pentru 2008 acestea estimeaza un export mai mare cu 10%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri