Concentrarea eforturilor spre brandurile valoroase din portofoliul P&G si reducerea costurilor de productie, ca actiune constanta, reprezinta cateva din masurile de precautie luate de oficialii companiei, pe fondul deprecierii leului, a declarat, pentru Wall-Street, Ramona Brad (foto), director relatii externe P&G.

“Nu putem face public cursul la care am stabilit bugetul pentru anul in curs, dar putem spune ca nivelul de acum nu a fost prevazut. Insa, planul de cheltuieli ia in considerare un anumit nivel de volatilitate. Planul de business nu se face pe o perioada limitata de timp, ci pe mai multi ani. In cazul P&G vorbim de cel putin cinci ani”, spune Ramona Brad.

Aceasta a precizat ca obiectivele de vanzari si bugetele companiei se ajusteaza in functie de cursul valutar, care, la randul sau, se revizuieste pe parcursul anului.

In contextul actualului curs leu-euro, obiectivul P&G este de a asigura acelasi nivel al vanzarilor organice.
“Cea mai mare ingrijorare a companiei o reprezinta in momentul de fata posbila scadere a increderii consumatorilor, legata de investirea in diferite zone. Totodata, unii dintre furnizorii nostri s-ar putea afla in incapacitate de plata imediata, lucru valabil si pentru clientii nostri”, afirma directorul de relatii externe P&G.

Pe de alta parte, Brad se arata optimista in ceea ce priveste redresarea situatiei financiare nationale si internationale.

“In mod direct, Romania este un pic ferita de aceasta criza financiara, datorita unui sistem bancar diferit. Avem incredere ca lucrurile se vor aseza atat la nivel international cat si local. Cred totusi ca nu numai criza financiara influenteaza puterea de cumparare, ci si o anumita instabilitate interna, zvonurile, ceea ce vad oamenii ca se intampla”, a conchis Ramona Brad.

La inceputul lunii septembrie, Procter&Gamble anunta o investitie de pana la 100 mil. dolari in fabrica de la Urlati, langa orasul Ploiesti, reprezentand primul greenfield pe care compania il construieste in Romania.

Citeste si:

Ulterior, reprezentantii P&G au explicat ca marimea investitiei va depinde si de deschiderea autoritatilor romane in a identifica parteneriate si modalitati care sa permita realizarea acestui obiectiv.

P&G detinea in anul 2007 o cota de 40% la detergenti si produse de infrumusetare, peste 60% la produse de ingrijire a copilului (scutece de unica folosinta) si produse de igiena feminine, si aproximativ 20% la produsele de igiena orala.

Pentru anii ulteriori deschiderii fabricii de la Urlati, care va genera in prima faza peste 300 de locuri de munca, producatorul estimeaza o crestere de minim 15% overall business.

Cu o traditie de aproape 170 de ani, Procter&Gamble a fost infiintata in Statele Unite, desfasurandu-si in prezent activitatea in peste 180 de tari.

Portofoliul companiei include produse din categorii precum detergenti, produse de igiena feminina, scutece pentru copii, produse de infrumusetare si produse alimentare.

P&G este prezenta in Romania din anul 1992. In 1995, P&G a realizat in Timisoara o investitie in productia detergentilor si a inalbitorilor, cu o valoare de peste 40 de milioane de dolari.

In 2006, P&G a deschis Centrul Regional de Servicii, care ofera servicii de achizitii tuturor sediilor P&G din Europa, avand tranzactii anuale de peste 150 mil. dolari.