Pe o piata a iaurturilor ce s-ar putea situa anul acesta la valoarea de aproximativ 162 mil. euro, compania germana Muller, care a debutat in Romania in septembrie 2008, isi mentine strategia pentru urmatorii trei ani-consolidarea brandurilor proprii, dezvoltarea retelei de distributie si atingerea unei pozitii in Top 3 jucatori pe plan local, potrivit lui Tzafrir Granat, vicepresedintele de marketing al companiei.
Prezent pe piata romaneasca cu sortimente precum Bianco (iaurt simplu), Muller Mix (iaurt cu cereal, ciocolata sau un preparat din fructe) si Froop (iaurt cu fructe), Muller Diary a raportat, dupa sase luni de la lansare, o cota de piata de 9% pe segmentul iaurturi cu fructe. De asemenea, producatorul detine o cota de piata de 15,7% in retelele de hipermarketuri si supermarketuri.

“Consumatorul nu gandeste ca un marketer. Ceea ce am inteles din momentul lansarii si pana in prezent este ca romanii doresc in primul rand calitate si produse premium”, declara Tzafrir Granat (foto).

Potrivit oficialului Muller, piata de iaurturi din Romania a inregistrat in 2008 o crestere in valoare de 30% si 11% in volum, fata de 2007, trend care se va mentine si anul acesta, in ciuda actualului context economic. Totodata, consumul per capita a ajuns in 2008 la 3,93 kilograme, in comparatie cu 3,5 kg. in 2007.

“Este un an dificil. Incerc sa inteleg provocarea si partea pozitiva a acestor timpuri dificile. Vorbim de categoria iaurturilor, iar iaurtul este un produs cu care te rasfeti. Aici avem o oportunitate. Consumatorul vrea sa se recompenseze, sa se rasfete platind in schimb un pret modic. Prevad in continuare o crestere de doua cifre pentru piata iaurturilor, undeva intre 10 si 12%”, spune Granat.

In ceea ce priveste principalele tendinte pe piata interna a iaurturilor, Tzafrir Granat afirma ca a observat o accentuare a consumului “out of home”, trend sustinut in principal de generatia tanara. In plus, consumatorii romani se axeaza in special pe branduri internationale.

Potrivit datelor furnizate de companie, 53% dintre romani se orienteaza spre produse realizate pe plan local, in timp ce 27% opteaza pentru branduri internationale, spre deosebire de tari precum Slovenia, Croatia, Serbia in care doar 4% din populatie se axeaza pe marci internationale.

“Ceea ce am mai observat este o tendinta de a consuma produsele in afara casei, un trend inceput de generatia tanara. Acestia nu mai au aceleasi obiceiuri de consum, iaurtul este savurat fie la scoala, fie la munca, in fata calculatorului. Deducem astfel ca avantajul pe care ti-l ofera un produs nu vine neaparat din discounturi sau reduceri de pret, ci si din usurinta in a-l consuma”, declara Granat.

Printre principalele planuri pentru acest an se numara continuarea investitiilor pe segmentul brand awareness, dezvoltarea canalului de distributie si atingerea unei pozitii in Top 3 jucatori pe piata de iaurturi.

“Lansarea pe o piata noua a fost una dificila. Cota de piata pe care am atins-o se datoreaza clientilor si consumatorilor nostri. Insa nu ne oprim aici. Vom investi si anul acesta in lucruri inovatoare, vom mentine aranjamentele la raft, vom continua sa discutam cu clientii nostri chiar la punctul de vanzare, vom realiza campanii de sampling”, spune Tzafrir Granat.

Totodata, Muller a constituit o echipa permanenta, formata din 60 de oameni, care se va ocupa de promovarea produselor in hipermarketurile si supermarketurile din Bucuresti si din tara. In plus, campaniile in-store vor fi dublate de comunicarea prin media si activitatile de PR.

De asemenea, compania isi propune sa lanseze anul acesta sortimente noi de produse, fara a oferi deocamdata detalii suplimentare cu privire la segmentele de piata vizate.

In ceea ce priveste posibilitatea construirii unei fabrici in Romania, Granat a precizat ca Muller isi mentine acest obiectiv. In prezent, compania are depozite in Bucuresti, Cluj si Timisoara.

“Avem inca in plan construirea unei fabrici in Romania, insa deocamdata nu este momentul potrivit. Suntem abia la inceput, construim pas cu pas un brand important. Totul va depinde de modul care vom evolua pe plan local”, explica Tzafrir Granat.

Pe de alta parte, Muller Dairy Romania isi propune sa atinga pana la sfarsitul acestui an un efectiv de 100 de persoane, compania avand in prezent 80 de angajati. Procesul de recrutare va viza in special departamentele de distributie si vanzari.

Muller a intrat in Romania, in urma cu un an, printr-un joint venture cu CBC Group Israel, companie partenera si a producatorului de bere Carlsberg in Romania si Israel.

Cu o istorie de peste 110 ani si o cifra de afaceri de 2,3 miliarde de euro in 2007, compania germana Muller este prezenta in 11 tari din Europa, printre care Italia, Ungaria, Slovenia, Israel, Cehia, Lituania, Grecia, Belgia.

Muller Diary Romania imparte piata locala de produse lactate cu jucatori precum Danone, La Dorna, Friesland, Hochland si Albalact.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri