"In ultimele luni am observat o serie de schimbari si in comportamentul consumatorilor, acestia fiind mai atenti la valoarea adaugata pe care o primesc in schimbul banilor pe care ii scot din buzunar. Cumparaturile au devenit investitii pe termen lung, consumatorii sunt mai prudenti atunci cand isi investesc resursele incercand sa isi acopere cat mai multe nevoi cu bugetul pe care il au la dispozitie, fara a face insa rabat de la calitate", a spus Cornel Oprisan, citat de NewsIn.

Potrivit reprezentantului companiei, bugetul destinat promovarii produselor prin catalogul pentru 2009 (1 septembrie 2008- 31 august 2009) este de 2,5 milioane de euro, la fel ca si cel valabil pentru anul trecut. Catalogul cuprinde 4.000 de produse din totalul gamei de aproximativ 10.000 de articole si este valabil un an de zile.

Vanzarile totale ale magazinului IKEA din Romania s-au ridicat, in 2008, la aproximativ 105 milioane de euro, in crestere cu circa 50% fata de 2007, cand aceasta era de 70 de milioane de euro.

Produsele de mobilier au insumat aproximativ 60% din vanzarile magazinului din Baneasa in perioada in 2008, restul reprezentand accesorii si decoratiuni pentru casa.

Retailerul de mobilier IKEA activeaza pe piata din Romania din anul 2007 si are in prezent 500 de angajati pentru reprezentanta de la Bucuresti.

Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, magazinul din Romania fiind cel de-al 253-lea deschis in a 35-a tara.