Managerii care cred ca Romania va iesi din perioada de criza in urmatorii ani au tendinta de a implementa strategii radicale, functionale pe termen scurt - lichidare de stoc, inghetarea bugetelor pana la noi ordine, blocarea proiectelor, reducerea costurilor sau presiune pe echipa de vanzari. “Toate aceste tipuri de masuri de "inghetare" au efect benefic pe termen foarte scurt dar au efect distructiv pe termen mediu si lung.”, se arata in studiu.

Astfel, aproape 48% din companii au redus bugetul la toate departamentele in timp ce 33,8% au decis sa reduca numarul angajatilor.

Majoritatea managerilor au considerat eficienta o strategie care sisteaza programele de training, calatoriile de afaceri, conditiile de munca ale salariatilor, primele, bonusurile, tichetele cadou, team-building-ul, costurile telefonului, costurile de caldura si curent electric sau materia prima de calitate si serviciile externe. Studiul releva insa ca aceste metode aduc o incetinire semnificativa in evolutia companiei si demotiveaza angajatii .

Pentru a avea succes, managerii nu trebuie sa taie din bugetul tuturor diviziilor sau sa reduca drastic personalul ci sa reduca costurile liniilor de business neprofitabile, realocand restul banilor pentru dezvoltarea liniilor pe profit.

Pana in acest moment numai o treime dintre manageri au decis sa creasca bugetele de marketing si publicitate – considerate vitale pentru bunul mers al afacerii – in timp ce aproape 90% au investit in perfectionarea profesionala a echipei de vazari.

In ceea ce priveste gestionarea resursei umane, peste 90% dintre manageri au conditionat veniturile salariatilor in functie de rezultatele directe si masurabile ale performantei acestora. 85% din companii au accesat toate formele de avantaje fiscale destinate recompensarii angajatilor – bonuri de masa, tichete cadou si de vacanta.

Studiul a fost realizat in luna martie a anului 2009 pe un esantion reprezentativ de 220 de companii. Accelera este o companie specializata in furnizarea serviciilor de perfectionare profesionala, dezvoltare si motivare a personalului, parte a grupului Accor.