In aceeasi perioada, piata de antidepresive a scazut in valoare cu 12,3%. “Faptul ca in trimestrul I piata antidepresivelor a crescut in volum poate fi pus intr-o oarecare masura pe seama dificultatilor generate de criza, iar faptul ca a scazut ca valoare - pe seama dificultatilor specifice din piata si a scaderii puterii de cumparare”, a declarat, pentru Wall-Street, Petru Craciu (foto), directorul general al Cegedim Romania.

Producatorul danez Lundbeck detine pozitia intai in topul vanzarilor de antidepresive in primele trei luni ale anului. Compania a vandut Cipralex, medicament care combate depresia, in valoare de 893.000 euro, in crestere cu 14,5% fata de T1 din 2008.

Servier ocupa locul secund in topul vanzarilor de antidepresive, compania raportand vanzari in valoare de 845.000 euro pentru cele trei produse Coaxil, Stimuloton si Velaxin.

Locul al treilea este ocupat de Wyeth, cu vanzari in valoare de 664.000 euro pentru antidepresivul Efectin.

In aceeasi perioada indienii de la Ranbaxy au vandut antidepresive in valoare de 317.000 euro, Novartis - cu 245.000 euro sau GSK - cu 238.000 euro.

Piata are insa perspective de crestere pe tot parcursul anului, este de parere reprezentantul Cegedim. “Chiar daca va trebui sa urmarim cu atentie perioada urmatoare, cred ca pe parcursul lui 2009 aceasta piata va continua sa creasca pe fundalul problemelor care ne inconjoara”, considera Craciun.

Tot pe fondul crizei mondiale, in SUA vanzarile de antidepresive au crescut cu 15% in 2008. In aceeasi perioada, pe piata locala s-a inregistrat un avans de 13,2%. Potrivit Cegedim, 94,6% din antidepresivele vandute anul trecut prin lanturile de retail au fost eliberate cu prescriptie medicala.