In prezent, reteaua de clinici numara 23 de unitati, dintre care zece centre in Bucuresti, Cluj, Constanta, Focsani, Iasi, Timisoara si Ploiesti, si 13 dedicate companiilor-client. “In momentul de fata avem sase clinici in provincie, dar pana la sfarsitul anului vor fi sapte, investitia totala fiind estimata la 400-500.000 de euro”, a declarat Marina Otelea (foto), directorul general al Medicover Romania.

La inceputul anului, Medicover a deschis o clinica de pediatrie in Bucuresti si o alta, generalista, la Ploiesti, ambele necesitand o investitie cumulata de doua milioane de euro. Clinicile din provincie genereaza 25% din totalul incasarilor retelei, ponderea acestora in total vanzari fiind constanta de-a lungul ultimilor ani, potrivit declaratiilor oficialilor Medicover.

Compania are in plan demararea constructiei unui spital cu 100 de paturi, investitie estimata la peste 12 milioane de euro. Lucrarile la constructia spitalului, care va fi amplasat in Bucuresti, vor incepe, cel mai probabil, in primavara anului viitor, imediat ce vor fi obtinute autorizatiile necesare, a precizat Otelea. “Vom mai inaugura o noua clinica in provincie anul viitor si, in afara de investitia in spital, nu vom mai investi decat in dotari si echipamente, in contextul unei previziuni rezervate in ceea ce priveste situatia economica in 2010”, a afirmat directorul general al Medicover.

O noua directie de dezvoltare: orientarea catre segmentul de retail

Compania are in prezent un numar de 70.000 de arondati, dintre care 70% sunt abonati corporate (companiile plateste abonamentele de sanatate pentru angajati), iar restul – persoane fizice. “Dincolo de dinamica cifrei de afaceri, anul acesta cererea s-a reorganizat pe fondul crizei. Tot mai multi clienti persoane fizice vin sa se solicite serviciile, fie pentru ca firmele nu le mai pot oferi acest beneficiu, fie pentru ca vor sa-si completeze abonamentul corporate sau pentru ca vor sa-si inscrie si membrii familiei”, a explicat Ana Maria Plugaru, director de vanzari si marketing in cadrul companiei.

In acest sens, reprezentantii companiei au conceput pachete speciale de servicii medicale gandite pentru clientii persoane fizice. Cele mai solicitate servicii sunt cele de pediatrie, a mai declarat Plugaru. De asemenea, Medicover incepe un program de informare publica privind preventia ca imperativ in mentinerea sanatažii romanilor. Acest program debuteaza cu o campanie pilot de depistare, diagnosticare si recuperare a osteoporozei.

In primele noua luni ale anului, cifra de afaceri a Medicover a crescut, insa intr-un ritm mai diminuat fata de anii trecuti, pe fondul crizei care a diminuat cheltuielile pentru sanatate. “Pentru 2010, estimam o crestere a numarului de abonati cu 10%, mai putin fata de ultimii ani”, a mai spus Otelea.

Clinicile din provincie incep sa resimta tot mai acut criza

“Partenerii de afaceri intampina mai multe greutati din pricina crizei decat noi, mai ales cei care au contracte cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), ale caror incasari au scazut pe fondul banilor tot mai putini de stat. Inca nu am aflat despre falimente, dar stiu ca multe cabinete individuale, de unu-doi medici, au intrat in procedura de insolventa”, a detaliat Marina Otelea.