"Anul trecut cifra de afaceri a companiei a fost generata in principal de diviziile de retail si corporate, dar a fost sustinuta si de alte segmente de business, precum vanzarile en gros de lubrifianti si de produse petrochimice. Acestea au inregistrat o crestere usoara a vanzarilor in 2009, comparativ cu 2008", se arata intr-un comunicat al companiei.

Imbunatatirea managementului categoriilor de produse din magazinele benzinariilor a avut o influenta pozitiva asupra rezulatelor Mol. "Astfel, vanzarile magazinelor s-au mentinut aproximativ la acelasi nivel din 2008, peste media pietei de retail a bunurilor de larg consum din Romania", a mai anuntat compania.

Totodata, Mol Romania a inregistrat in 2009 un profit de aproximativ 17 milioane euro. Potrivit raportului companiei pe anul 2008, profitul din acel an al Mol Romania a fost de aproape 12 milioane euro.

De asemenea, cota de piata a Mol Romania s-a mentinut in 2009 la acelasi nivel comparativ cu 2008, respectiv la 11%. In acelasi timp, vanzarile de carburanti in litri au scazut cu 5%.

"In 2009, vanzarile de carburant catre companii (segmentul corporate) au fost cele mai afectate de recesiunea economica. Acestea au fost cu peste 10% mai mici decat in 2008, procent care se incadreaza in tendinta generala a pietei de referinta", mai informeaza raportul Mol Romania.

Potrivit reprezentantilor Mol, pana la sfarsitul acestui an, 50 de benzinarii Mol Romania vor ajunge sa fie modernizate conform noului standard vizual, in conditiile in care Mol detine in Romania 126 de bezinarii.

"Pregatim o strategie pe termen mediu pentru filiala noastra, valabila pana in 2015, luand in considerare oportunitati eficiente, generatoare de valoare adaugata pe piata locala. Studiem si posibilitatea extinderii portofoliului de activitati, intarind in acelasi timp oferta pe care brandul Mol o face consumatorilor din Romania", a declarat directorul general al Mol Romania, Szabolcs Ferencz (foto).

Grupul petrolier ungar MOL estimeaza ca in 2010 va reusi sa-si mentina volumul de vanzari de carburanti, in ciuda deprecierii consumului personal.

Compania Mol Plc, cu sediul la Budapesta, activeaza in domeniul petrolului si gazelor, grupul deruland operatiuni in EMEA si statele membre CIS, prin cei peste 34.000 de angajati. Mol detine cinci rafinarii in Ungaria, Slovacia, Croatia si Italia, cu o capacitate de rafinare de 23,5 mtpa.

Mol are peste 1.600 benzinarii in 10 tari din Europa. De asemenea, grupul opereaza o retea de conducte de gaze naturale de inalta presiune de peste 5.500 km in Ungaria. Mol activeaza si in comercializarea si distributia de gaze naturale la nivel regional si a dezvoltat un depozit subteran de inmagazinare a gazelor naturale cu o capacitate mobila strategica de 1,2 bcm si o capacitate comerciala de 0,7 bcm. In domeniul petrochimic, este printre primii zece jucatori de pe piata europeana de polimeri.

Cu ce planuri pornesc in 2010 marii jucatori din energie?

Cu ce planuri pornesc in 2010 marii jucatori din energie?