Ati baut vreodata un vin in care aveati incredere, iar a doua zi ati avut dureri de cap? Sau ati cumparat vreodata \"Busuioc de Buhotin\" fiind ferm convinsi ca va veti delecta cu o \"Busuioaca de Bohotin\"? Daca raspunsul este unul afirmativ, acest lucru se intampla pentru ca piata contrafacerilor in Romania in domeniul alcoolului depaseste, potrivit specialistilor, 50% din piata legala. Acesta este motivul pentru care marii producatori au decis sa introduca insemnul de certificare a calitatii vinurilor cu denumire de origine controlata (DOC).
O asemenea marca aplicata sticlelor de vin le face mai credibile si la export, in ochii consumatorilor europeni. In schimb, siguranta de a consuma un vin de calitate il va costa pe consumator. O sticla de vin certificata cu holograma (foto) va fi mai scumpa cu 2-2,5 lei (20.000-25.000 lei vechi), a declarat inspectorul de specialitate al Oficiului National al Denumirii de Origine pentru Vinuri si alte Produse Viticole (ONDOV), Violeta Stoicescu.

In prezent, numai 14.000 hectare, din suprafata viticola de 198.000 hectare sunt atestate pentru a produce vin de origine controlata.

Pana in prezent, 148 de agenti (persoane fizice si persoane juridice) au solicitat ONDOV autorizarea (certificarea) pentru producerea si comercializarea de vinuri si alte produse vitivinicole cu Denumire de Origine Controlata (DOC). In prezent, sunt aprobate 32 DOC, pentru 80 de unitati care produc si/sau comercializeaza vinuri cu denumire de origine.

Obtinerea acestor certificate implica respectarea unor conditii deosebite si un efort financiar al producatorilor mai mare decat pentru celelalte categorii de vinuri, deoarece in producerea lor sunt folosite tehnologii respectate cu strictete, conditii speciale de stocare, conditii speciale de imbuteliere si de certificare.

De exemplu, la Dealu Mare, intretinerea unui hectar de pe care sa se obtina un astfel de vin costa aproape 115.000 euro, sustine Violeta Stoicescu.

Acest vin parcurge un traseu aflat in permanenta sub control, pornind de la plantatie, proces tehnologic, testari (in urma carora primeste un Certificat de atestare a dreptului de comercializare si insemnul de certificare a calitatii) si pana la punerea in vanzare.

Chiar si dupa ce este scos la vanzare, calitatea vinului este testata, prin sondaj, de expertii ONDOV. Totusi, ONDOV are in prezent destul de putini inspectori, numai 10.

Vinurile certificate vor fi inseriate.

Insemnele de Certificare, practic niste holograme, care sunt aplicate pe sticlele care contin vinuri DOC sunt furnizate de firma Eutron si au fost produse de partenerul sau, cunoscuta companie britanica De La Rue Holographics.

Hologramele, facute printr-una dintre cele mai scumpe tehnologii, cu laser, nu pot fi reproduse sau copiate prin tehnici de imprimare obisnuite, fotocopiere sau scanare, a declarat Dan Tone, directorul general al Eutron, partenerul roman al De la Rue. Ele pot fi produse doar cu ajutorul unor echipamente speciale, foarte avansate din punct de vedere tehnologic, in spatii de productie perfect securizate si sunt recunoscute pe plan mondial ca dispozitive optice de prim-rang in domeniul securizarii si autentificarii. Mai departe, ONDOV distribuie fiecarui producator solicitant insemnele de certificare a originii, inseriate, iar in registrul ONDOV se inregistreaza seriile care au fost alocate fiecarui producator si pentru ce vin produs . ONDOV prin inspectorii teritoriali, verifica in piata, pentru a se asigura ca insemnele sunt folosite pentru produsele pentru care au fost solicitate. Hologramele pentru vinurile DOC romanesti contin, ca element de recunoastere, seria unica, formata dintr-o litera si sapte cifre. Pe holograme se mai vede sigla ONDOV si, in planurile doi si trei, insemnele Romania si DOC.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri